خبرهای داغ:
محمد حسین زارع زاده گفت: تا پایان اردیبهشت امسال، جامعه پزشکی از 1632 مورد سقط جنین عمدی جلوگیری کرده است.
کد خبر: ۹۵۲۲۳۴۲
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

جلوگیری از 1632 مورد سقط جنین عمدی

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی ایران، امروز در دومین همایش توانمندسازی و شبکه سازی مراکز " نفس " سراسر کشور که در سالن شهید ابومهدی المهندس سازمان بسیج اقشار در تهران برگزار شد تصریح کرد: هم اکنون دو بحران اساسی، بحران کم آبی و بحران کاهش جمعیت، کشورمان را تهدید می‌کند لذا اگر در طرح کاهش جمعیت، به موضوع نیروی انسانی مناسب، توجه نشود دیگر بخش‌ کشور نیز تحت شعاع این مشکل  قرار می‌گیرد.

وی افزود: کاهش جمعیت کشور چون تدریجی در حال انجام است کمتر متوجه آثار نامناسب آن قرار می‌گیریم لذا در طرح " نفس" موضوع اصلی باید گفتمان‌سازی و دادن امید و اگاهی به جامعه هدف باشد.

این فعال بسیجی درعرصه پزشکی همچنین گفت: در مطالعات سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که مسائل اقتصادی فقط ۱۳درصد در سقط جنین تاثیرگذار بوده است لذا مشکلات اقتصادی، علت اصلی سقط جنین چند صدهزار نفری در کشور نمی‌باشد.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سقط جنین در کشور، باید برخی از رویکردهای جامعه تغییر کند افزود: تا پایان اردیبهشت امسال با کمک جامعه پزشکی کشور توانستیم از ۱۶۳۲ مورد سقط جنین عمدی جلوگیری کنیم.


مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی ایران همچنین با اشاره به ضرورت فراگیر شدن موضوع فرزندآوری در کشور گفت: چه اشکالی دارد برخی چهره‌های مرجع و الگو در جامعه مانند اساتید دانشگاه‌ها، دارای فرزندان متعدد شوند که تحقق این موارد می‌تواند موجب تقویت الگوسازی در جامعه شود.

محمدحسین زارع زاده همچنین با تاکید براینکه سازمان بسیج جامعه پزشکی، موضوع گفتمان‌سازی برای افزایش جمعیت کشور و مطالبه‌گری برای جلوگیری از سقط چند صد هزار جنین در سال را دنبال خواهد کرد افزود: یکی ازعلل کاهش فرزندآوری، مشکل ناباروری و هزینه‌های کلان درمان آن است که باید برای رفع این مشکل، فکری کرد. 


پ8991

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار