خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: طرح نفس را باید در قالب یک طرح ملی اجرا کرد و همه عوامل تاثیرگذار در اجرای موفقیت آمیز آن مثل دولت، مجلس، قوه قضائیه، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و... را در قالب یک جبهه و قرارگاه متمرکز، پای کار آورد.
کد خبر: ۹۵۲۲۳۳۶
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

عامل سقط چند صد هزار جنین در کشور ناآگاهی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار حسین معروفی امروز در دومین همایش توانمندسازی و شبکه سازی مراکز " نفس " سراسر کشور که در سالن شهید ابومهدی المهندس سازمان بسیج اقشار در تهران برگزار شد تصریح کرد: طرح نفس را باید در قالب یک طرح ملی اجرا کرد و همه عوامل تاثیرگذار در اجرای موفقیت آمیز آن مثل دولت، مجلس، قوه قضائیه، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و... را در قالب یک جبهه و قرارگاه متمرکز، پای کار آورد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: صحبت‌ها و بیانات رهبری، همانند حکم و فتوا می‌باشد لذا هشدارهای چند باره ایشان درباره ضرورت افزایش جمعیت کشور باید در دستور کار همگان قرار گیرد و عملیاتی شود.  

وی با اشاره به اینکه این طرح، جزء مقدس‌ترین، بزرگترین و انسانی‌ترین طرح‌هاست افزود: باید سعی کنیم آموزش‌های اگاهی بخشی را، حتی در قالب کارگاهی برای جمع های چند نفره برگزار کنیم تا جامعه را سریعتر به جوانب منفی کاهش جمعیت آگاه کنیم. 

وی تصریح کرد: برخی‌ها مشکلات اقتصادی و معیشت خانواده‌ها را علت این مقدار سقط می‌دانند که اگر این عامل تا این حد تاثیرگذار باشد می‌توان همانند طرح‌های توزیع کمک‌های مومنانه و دادن خدمات پزشکی در ایام کرونا، برای افراد نیازمند طرح‌هایی را اجرا کرد که نگرانی آن‌ها دراین باره کم شود.  

 این فعال عرصه خدمت و جهاد افزود: دبیرخانه طرح نفس باید در تمام استان‌ها فعال و از تجربیات خوب و موفق دیگر استان‌ها مثل استان خراسان رضوی استفاده شود اما دبیرخانه مرکزی این طرح در تهران باید مستقر باشد. 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: تاکنون موفق نشدیم این طرح را در جامعه همه گیر کنیم و لازم است برای فراگیری آن ۵ موضوع را در دستور کار قرار دهیم.

1- فضاسازی زیبا از طرح در جامعه

2- حساسیت زائی و فرهنگ‌سازی

3-  گفتمان سازی

4- شبکه سازی

5-  جریان سازی

سردار حسین معروفی همچنین هشدار داد: دشمن به دنبال افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله بالا بردن مصرف مشروبات الکلی، بالابردن سن ازدواج، افزایش طلاق، افزایش بی‌حجابی و بی‌عفتی و کاهش فرزندآوری در کشور است و می خواهد با این گونه کارها، جلوی تسری مدل اهل بیتی نظام اسلامی را به دیگر کشورها بگیرد.


پ 8991

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار