خبرهای داغ:

دیدار سفرای ویتنام و اندونزی با استاندارآذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر اندونزی در ایران، بر نقش‌آفرینی این استان در تحکیم و تقویت روابط میان ایران و اندونزی برپایه تعاملات اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۲۲۱۲۲
|
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدین خرّم با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور ایران و اندونزی، گفت: ما کشور اندونزی را به عنوان یک کشور بزرگ دوست و برادر که همواره مواضع بسیار ارزشمند و ستودنی داشته می‌شناسیم و روابط این کشور با ایران، الگوی خیلی خوبی از روابط میان کشورهاست.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان در بخش‌های صنعت، تولید، کشاورزی و گردشگری، گفت: آذربایجان شرقی به لحاظ اینکه در گذشته جاده ابریشم از آن عبور می‌کرده مورد توجه تجار و بازرگانان جهان بوده و خود این استان هم بخش خصوصی قدرتمندی دارد که جزو پیشروان این عرصه در کشور هستند.

سفیر اندونزی در ایران نیز با اشاره به سفر اخیر ججت الاسلام والمسلمین رئیسی به این کشور، گفت: سفر رئیس جمهور ایران به اندونزی نتایج پرباری به همراه داشت و نقطه عطفی برای گسترش روابط دوجانبه به‌ویژه گسترش روابط اقتصادی و زیربنایی دو کشور به شمار می‌رود.

 رونی پراستیو یولیانتورو ادامه داد: در این سفر بخشی از تفاهم‌نامه‌ها درخصوص همکاری‌های اقتصادی امضا شد که در حقیقت قدم اول برای توسعه روابط است و مهم‌تر از آن آغاز کار‌های اجرایی و بهره‌برداری دولت‌ها و بخش‌های خصوص دو کشور از این قراردادهاست.

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر ویتنام در ایران هم گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است و با ظرفیت‌های فراوان خود در بخش‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز تقویت روابط ایران و ویتنام باشد.

عابدین خرّم در این دیدار که در حاشیه مراسم ثبت جهانی ژئوپارک ارس برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی استان، گفت: ما ویتنام را کشوری مستقل می‌دانیم و دولت و ملت این کشور همواره در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران مواضع قابل قبولی داشته‌اند و روابط دو کشور رو به توسعه است.
سفیر ویتنام در ایران نیز به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی به دلیل قرار گرفتن در جاده ابریشم و کریدور شمال جنوب و نقاط قوت فراوان در بخش‌های مختلف جزو استان‌های استراتژیک ایران است.

وی با اشاره به اینکه امسال پنجاهمین سال روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام است، افزود: ویتنام و ایران روابط سیاسی خوبی دارند، اما روابط اقتصادی دو کشور در حد انتظار نیست و تلاش خواهم کرد که روابط دو کشور را توسعه دهم و در این راستا، آذربایجان شرقی یکی از اولویت‌های ما خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار