رتبه نخست ایران در توسعه شبکه کتابخانه‌ای جهان اسلام

تبریز- دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ایران از نظر توسعه شبکه کتابخانه‌ای در منطقه و جهان اسلام اول و در دنیا جزو ۲۰ کشور است.
کد خبر: ۹۵۲۱۹۳۶
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

رتبه نخست ایران در توسعه شبکه کتابخانه‌ای جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان، مهدی رمضانی در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهر جدید سهند اظهار کرد: کتابخانه عمومی امروز فقط محدود به سالن مطالعه نیست بلکه به صورت فرهنگی نیز ایفای نقش می‌کند.

وی با بیان اینکه در کل دنیا از کتابخانه عمومی عبور کرده و به مرکز فرهنگی و خدمات‌رسانی رسیدند گفت: از نظر توسعه کتابخوانی و کتاب‌رسانی کشورمان در منطقه جزو اولین کشورها و در دنیا نیز جزو بیست کشور اول هستیم.

رمضانی متذکر شد: در حال حاضر توسعه و توجه به بحث کودک و نوجوان موضوع اصلی و قابل توجه است و در این کتابخانه نیز چهار بخش برای این منظور تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ خدمت در این کتابخانه پیش‌بینی شده است ادامه داد: بیش از ۳۰۰ کتابخانه نیمه‌تمام در کشور داریم که مجری آن‌ها نیستیم و از ناحیه دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی و شهرداری‌ها احداث می‌شوند اما اعتبارات لازم برای تکمیل آن پروژه‌ها را پیگیری و تلاش می‌کنیم پروژه‌ فاقد زمین تعریف نشود.

رمضانی یادآور شد: کتابخانه شهید قاسم سلیمانی شهر جدید سهند بزرگترین کتابخانه بعد از کتابخانه مرکزی استان آذربایجان شرقی در تبریز است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این کتابخانه دارای سالن ۱۵۰ نفری است و همزمان ۴۰۰ نفر می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با ایجاد این کتابخانه ۲۸۷ درصد سرانه کتابخانه شهر جدید سهند افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نظرات