خبرهای داغ:
امام جمعه میانه:

حرکت تربیتی تنها در ظلّ تعالیم هدایتی ائمه اطهار(ع) نتیجه‌بخش است

تبریز- امام جمعه میانه با بیان اینکه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و بعد از آن ولایت رسالتش راهنمایی و هدایت مردم است، گفت: حرکت تربیتی تنها در ظلّ تعالیم هدایتی معصومین(ع) نتیجه‌بخش است.
کد خبر: ۹۵۹۴۵۳۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی در آیین تجلیل از مربیان عقیدتی‌سیاسی سپاه میانه با اشاره به جایگاه علم در آیات و روایات، علم و علم‌آموزی را مقوله‌ای مقدس دانسته و گفت: علم؛ توانای، سربلندی، سروری و بزرگی می آورد و انسان را از همه جهت غنی کرده و به مراتب بالای مادی و معنوی سوق می‌دهد.

   وی با تاکید بر مواظبت از علم و جایگاه معلم، هشدار داد: متاسفانه اساتید غربگرا، خشن، و با طرز فکر غلط و انحرافی، ضربه‌ای جبران ناپذیر بر دانش و دانشجویان وارد کرده‌اند و این برازنده یک جامعه اسلامی نیست.

   حجت‌الاسلام رشادی جایگاه دانشگاه را جایگاه بسیار مهم در تربیت جوامع انسانی دانسته و متذکر شد: لازمه استاد شدن در این جایگاه، تنها کسب رتبه‌های بالای علمی نیست و یک استاد باید هم از لحاظ علمی بالا باشد و هم از دیگر جهات سیاسی، اعتقادی، عقلی و دینی، مقام و رتبه اساتید باید رعایت شود چون قرار است دانشجو که مهمترین سرمایه کشور است، زیر دست او تربیت شود.       

   خطیب جمعه میانه تصریح کرد: نباید بگذاریم افراد نالایق در مراکز آموزشی مانع از تربیت فرزندانمان شوند.

   حجت‌الاسلام رشادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه و استمرار طرح نور، اظهار داشت: جامعه متعلق به همه افراد است و ظاهر جامعه اسلامی باید اسلامی باشد و هر کس نمی تواند هر طور که دلش خواست در جامعه حاضر شود اما تنها حفظ ظاهر کافی نیست و باید زیرساخت‌های تربیتی جامعه اعم از دانشگاه‌ها و آموزش ‌و پرورش، نقش تربیتی خود را با کیفیت اجرا نمایند و بی‌تفاوتی و سکوت در برابر این خلا، جایز نیست 

   وی افزود: اکنون در برهه‌ای خاص با جریانات خاص واقعیم که پرده‌ها کنار رفته، دشمنی بین استکبار با اسلام علنی‌تر شده و آنها شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان ما برنامه‌نویسی می‌کنند و در حال یارگیری نفر به نفر از بین جوانان و نوجوانان ما هستند و سواد و ارتقای سطح آگاهی ما بخصوص مربیان، اساتید و معلمان از شبکه‌های مجازی و هوش مصنوعی، امری ضروری است.

   آیین گرامیداشت هفته عقیدتی‌سیاسی و تجلیل از مربیان و اساتید عقیدتی و سیاسی سپاه در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار