خبرهای داغ:
سرپرست اداره دامپزشکی امیدیه گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و آگاهی عوامل مرتبط در پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام نقش موثری دارد.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۹۱
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، امین زمانی پور گفت: کلاس آموزشی آشنایی با بیماری‌های مشترک قابل انتقال از دام به انسان با هماهنگی شبکه بهداشت امیدیه برگزار شد.پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام با برگزاری کلاس‌های آموزشی

 

وی هدف از برگزاری این کلاس را افزایش آگاهی جمعیت هدف به منظور ارتقاء سطح آگاهی دامداران، قصابان، سلاخان و آشپز‌های فعال رستوران‌ها در خصوص نحوه انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام و همچنین مقابله با هر گونه خسارت احتمالی و آشنایی با وظایف سازمان دامپزشکی در زمینه پیشگیری از وقوع بیماری‌های مشترک عنوان کرد.

 

زمانی پور ادامه داد: در این دوره آموزشی، علائم، نحوه انتقال و پیشگیری بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان شامل؛ تب کریمه کنگو، هاری، تب مالت، سل و کیست هیداتید به جامعه هدف ارائه شد.

 

سرپرست اداره دامپزشکی امیدیه می‌گوید: دوره‌های آموزشی ترویجی نقش مهمی در ارتقاء سطح آگاهی عمومی و فعالان در ارتباط با دام و فرآورده‌های دامی دارد و برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی باعث افزایش سطح آگاهی عمومی شده و موجبات رعایت موارد بهداشتی جهت پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک را فراهم می‌آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها