خبرهای داغ:
رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر:

احداث مرکز پرتودرمانی ملایر نیازمند کمک خیران است

همدان - رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: احداث مرکز پرتودرمانی و شیمی‌درمانی یکی از نیازهای اساسی بیماران سرطانی و سخت درمان در این شهرستان است که نیازمند کمک و حمایت خیران برای احداث این مرکز هستیم.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۵۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس آذرهمایون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احداث مرکز پرتودرمانی و شیمی‌درمانی یکی از نیازهای اساسی بیماران سرطانی و سخت درمان در این شهرستان است که برای پاسخگویی به مطالبات مهم مردم و جلوگیری از تردد بیماران به مرکز استان و سایر شهرها، نیازمند کمک و حمایت خیران برای احداث این مرکز هستیم.

وی با بیان اینکه با کمک خیّر ملایری شادروان «اکرم شایگان» همراه‌سرای بیمارستان امام حسین(ع) در حال ساخت است، افزود: عملیات اجرایی همراه‌سرای بیمارستان امام حسین(ع) از محل فروش یک واحد آپارتمان اهدایی خیّر بزرگوار حاجیه خانم اکرم شایگان با ۱۲ سوئیت آغاز شده و فونداسیون آن در حال اجرا است و سقف آن نیز زده شده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر بیان کرد: در اعیاد پیش‌رو عملیات اجرایی اورژانس پیش بیمارستانی شادوران «غلامحسین نبوی» یکی از خیّران ملایری در محله ۱۶ متری شمس‌آباد آغاز می‌شود.

وی مرکز آنژیوگرافی ملایر را از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار در حوزه درمانی برشمرد و گفت: خیّر ملایری بیش از ۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که با توجه به تفاهم‌نامه بین دانشگاه علوم پزشکی و خیّران و جذب اعتبارات مورد نیز، تا پایان سال با خریداری دستگاه آنژیوگرافی، این مرکز به بهره‌برداری می‌رسد.

آذرهمایون ساخت مجتمع آموزشی عالی سلامت، احداث مرکز جامع توانبخشی، ساخت خوابگاه دانشجویان دانشکده پرستاری، احداث پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی، دیوارکشی درمانگاه‌های شهری و روستایی و محل اداری مجمع خیرین سلامت را از مهمترین اولویت‌ها و نیازهای مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان عنوان کرد که نیاز به ورود جدی خیّران داریم.

وی با بیان اینکه از رنج مردم رنج می‌بریم، تاکید کرد: مجمع خیرین سلامت به عنوان یک نهاد مردمی غیر دولتی و غیر سیاسی و با هدف احصاء نیازهای درمانی بیماران، نیازهای تجهیزاتی مراکز بهداشتی و درمانی و ترغیب و جذب خیّران و نیکوکاران تشکیل شد که ملایر در این زمینه پیشتاز است.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر ادامه داد: در عرصه پزشکی روز به روز با پیدایش بخش‌ها و تجهیزات بهداشتی و درمانی مواجه هستیم و با توجه به محدودیت اعتبارات، این خلاء باید توسط نهادهای دیگر، کمک مردم نیک‌اندیش و خیّران جبران شود تا خللی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مردم ایجاد تشود.

وی با تاکید بر اینکه در تجهیز و بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی و خرید تجهیزات، با اقبال بسیار خوب مردم خیّر و نیک‌اندیش این شهرستان مواجه‌ایم، آموزش، راهنمایی، مساعدت مالی، اعطای وام قرض‌الحسنه، توزیع سبد کالا به بیماران سرطانی و سخت درمان از طریق واحد مددکاری و ارائه خدمات شایسته در دوران همه‌گیری کرونا با امانت دادن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، کپسول اکسیژن، ویلچیر، تشک موّاج و تخت بیمار را از دیگر رسالت‌های مجمع عنوان کرد.

آذرهمایون همچنین اشاعه فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، صدور کارت اهدای عضو و تکریم خانواده‌های آنان را از دیگر اهداف مجمع برشمرد و افزود: در همین راستا قطعه‌ای در آرامستان بهشت هاجر برای خاکسپاری اهداکنندگان عضو و بنای پارک نفس و خیرین سلامت اختصاص یافت.

وی یادآور شد: سال گذشته همایش اهدای عضو در راستای تشویق و اشاعه فرهنگ اهدای عضو به عنوان اولین شهر در غرب کشور را برگزار کردیم و از خانواده‌های بیش از ۴۰ اهدا کننده عضو در این شهرستان تجلیل شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر همچنین از برگزاری چهارمین جشنواره غذا به نفع بیماران سرطانی و سخت درمان روز جمعه دوم تیرماه در محل پارک سیفیه خب داد و گفت: امسال جشنواره با ۲۵ غرفه غذا برپا می‌شود که به همت بانوان خیّر، انواع غذاهای متنوع با قیمت و کیفیت مناسب ارائه می‌شود که درامد حاصل از فروش غذاها به نفع بیماران سرطانی هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی لازمواز روند طبخ و توزیع غذا انجام می‌شود، ادامه داد: در کنار غرفه‌های غذا، غرفه‌های دیگری همچون نقاشی و گریم کودکان همراه با جایزه، غربالگری، غرفه آموزش تغذیه، مددکاری، اهدای عضو، همت والا برپا و برنامه‌های متنوع دیگری پیش‌بینی شده است.

آذرهمایون برگزاری اینگونه جشنواره‌ها را در راستای تقویت نشاط و شادابی مردم و ترویج فرهنگ نیکوکاری اثرگذار دانست و گفت: امسال در حرکتی بی‌تظیر، حدود یک‌هزار کیسه نان در راستای حفاظت از محیط زیست تهیه و در جشنواره توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار