خبرهای داغ:
به مناسبت 31خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید گفتگوی داشتیم با بسیجی نخبه ،مربی و استاد فنی حرفه ای شهرستان باغملک که تاکنون نزدیک به 35 اختراع داشته است او می گوید بسیج با حمایت های خوبی که داشته توانسته در وجودم ایجاد انگیزه نماید
کد خبر: ۹۵۲۱۶۹۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

-لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از چه زمانی فعالیت علمی پژوهشی را شروع کردید؟

بسم الله ارحمن الرحیم حسن نورانی هستم متولد ۱۳۶۵ ساکن استان خوزستان شهرستان باغملک که از سال۱۳۸۴شروع به فعالیتهای علمی پژوهشی نموده ام.

2-میزان تحصیلات شما چقدر هست و تاثیر فعالیت های علمی پژوهشی در تحصیلات شما چقدر بوده است.

بنده دارای مدرک تحصیلی مهندسی برق قدرت میباشم و فعالیت های علمی پژوهشی نقش بسزایی در پیشبرد تحصیلات ام داشته به طوری که در وجودم حس کنجکاوی و یادگیری به وجود می آورد و نوعی ترکیب علم با عمل بود.

3. از چه سالی به عضویت بسیج در آمدید و فعالیت علمی شما در بسیج از چه سالی شروع شد.

از همان دوران نوجوانی به بسیج و کارهای گروهی علاقه مند بودم و سال ۱۳۸۱ عضو بسیج شده ام و از سال ۱۳۸۴ فعالیت های علمی را در بسیج شروع کردم.

4. دلیل روی آوردن شما به فعالیت علمی و پژوهشی چه چیز بوده است؟

دلایل روی آوردن به فعالیتهای علمی و پژوهشی علاقمند بودن به آن ،برطرف کردن نیازهای جامعه ،پیشرفت کشور عزیزمان و ایجاد انگیزه در بین جوانان میباشد.

 

5. تاکنون چند اختراع داشتید ،مهمترین آنها و چه مقام هایی کسب کرده اید؟تاکنون حدود 35 اختراع داشتم که مهمترین آنها عبارتند از۱_ طراحی و ساخت دستگاه انژکتور شور تمام اتوماتیک ۲_ بوکسل ضربه گیر دار خودرو۳_ تستر قطعات الکتریکی خودرو ۴_ طراحی و ساخت ماکت های آموزشی برق خودرو شامل سیستم خنک کننده خودرو پژو و سیستم دزدگیر ۶ _سیستم اجباری کمربند ایمنی و کنترل سرعت در شب توسط ویبره گاز ۷_ طراحی و ساخت ابزارهای مخصوص خودرو و در زمینه فعالیت های پژوهشی از طرف نهادها و ادارات مختلف ،نماینده محترم مردم شهرستانهای ایذه و باغملک، ،فرماندار محترم شهرستان باغملک ، مدیر کل محترم فنی و حرفه ای استان خوزستان ،ریاست محترم شورای جهاد علمی پژوهشی و فناوری سپاه شهرستان باغملک ، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحدباغملک و ریاست محترم فنی و حرفه ای شهرستان باغملک مورد تقدیر ولوح سپاس دریافت نموده ام.

 

6. در مورد پایگاه استعدادیابی توضیحاتی ارائه دهید.در پایگاه استعداد یابی افراد نخبه و دارای ایده شناسایی ودر زمینه کارهای پژوهشی و اختراعی خود از طرف افراد سود جو ایجاد امنیت می کنند ،آنها موردحمایت قرار میگیرندکه باعث ایجاد انگیزه برای رسیدن به هدفشان می شود.

 

8. در اعطای امتیاز پایگاه استعدادیابی چه افراد و سازمانهای با شما همیاری داشتنددر خصوص پایگاه استعداد یابی بسیج جهاد علمی پژوهشی و فناوری سپاه باغملک واداره کل فنی و حرفه ای استان خوزستان با من همکاری داشته اند.

 

9. چه توصیه ای برای جوانان و نسل پنجمی های انقلاب دارید؟ توصیه من به جوانان عزیز کشورم این است که برای رسیدن به موفقیت در کارهای علمی ،پژوهشی و پیشرفت کشور پشتکار وتلاش داشته باشند و در این مسیر هیچ وقت نا امید نشوند. هیچ چیز ارزشمندی آسان به دست نمی‌آید. تنها راه رسیدن به نتایج خوب و ماندگار، کار و تلاش مستمر است.

 

10. اگر تقاضایی از مسئولین دارید بفرمایید.سخن پایانی شما را با مخاطبان می شنویم؟

از مسئولین محترم تقاضامندم که نیاز های جوانان نخبه مورد برسی و پیگیری قرار گیرد به عنوان مثال حمایت از نظر مالی ،تجهیزات و عاطفی تا در آنها ایجاد انگیزه و استعداد های آنها شکوفا شود .

 

11. یکی فعالیت های علمی شاخص خود را توضیح دهید؟

یکی از فعالیتهای علمی و پژوهشی که در دوران بیماری کرونا انجام داده ام طراحی وساخت شیر پدالی و جا مایع چشمی برای جلوگیری از انتقال ویروس بوده که از آن در مکانهای عمومی و خصوصی مورداستفاده قرار گرفته است.

 

12. موانع موجود بر سر راه خود را بیان کنید؟

موانع جهت تولیدانبوه سازی کم بودن تجهیزات مورد نیاز،مکان کارگاهی ونیاز مالی بود.

۱۳.نحوه مراحل ثبت اختراع توضیح دهید؟برای ثبت اختراع در کشور تقریبا تمامی خدمات اداره ثبت اختراعات ایران به صورت غیر حضوری انجام می شود و نوآوران از سراسر کشور می توانند بسیاری از مراحل ثبت اختراع خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به آدرس http://iripo.ssaa.ir انجام دهند.

نوآوران با مراجه به این پایگاه می توانند از خدمات جستجوی اختراعات پیشین و همچنین ثبت اختراع بهره مند گردند. از آنجا که نظام ثبت اختراع در ایران نظام بررسی ماهیتی (ماهوی) می باشد، این اداره با توجه به زمینه فنی اختراع، مخترع را به یکی از مراکز علمی و پژوهشی کشور جهت اخذ استعلام شرایط ثبت اختراع معرفی خواهد نمود. در مراحل پایانی ثبت اختراع، متقاضی باید جهت تشکیل پرونده فیزیکی به اداره ثبت مراجعه کرده و گواهی ثبت اختراع خود را دریافت کند.14 . نحوه حمایت بسیج چطور بوده

بسیج با حمایت های خوبی که داشته توانسته در وجودم ایجاد انگیزه نماید .

15. پیام و حرفی برای سایر نخبگان را هم بفرمایید

پیام من به نخبگان عزیز کشورم این است که هیچگاه در مسیر خود برای پیشرفت و آبادی کشورعزیزمان نا امید نشوند و خواستن، توانستن است.اگر می خواهیم کاری را برای موفق شدن در زندگی انجام دهیم، باید برای رسیدن به آن هدف تلاش کنیم با توان و پشتکار حتماً به مقصد خواهیم رسید.

 

16. در سایه بی توجی سایر نهاد به نخبگان ،بسیج و سپاه چه کمکی میتواند انجام دهند 

بسیج و سپاه میتواند افراد نخبه را شناسایی و کار گروه تخصصی مربوط به هر رشته برای نخبگان به وجود آورد از آنها حمایت کنند و به صورت گروهی به کار خود ادامه دهند که سریعتر به پیشرفت اهداف خود دست یابند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار