خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسنی:

وظیفه مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی شناساندن اندیشه امام خمینی (ره) به نسل جوان است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه همدان بابیان اینکه شخصیت امام خمینی(ره) به شدت در محافل نخبگان دگراندیش درحال تحریف است،گفت:وظیفه مربیان عقیدتی وهادیان سیاسی شناساندن اندیشه امام(ره) به نسل جوان است.
کد خبر: ۹۵۲۱۳۱۵
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی حسنی در جلسه هم اندیشی مربیان عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب چراغ راه همه ما است و ما باید به عنوان مربی عقیدتی و هادی سیاسی تمام سعی و تلاش خود را برای عملیاتی کردن این فرمایشات با توجه به وضعیت سازمان داشته باشیم.

وی افزود: باید سعی کنیم با احصاء بندهای فرمایشات رهبری، مربیان را برای ایفای نقش مربیگری آماده کنیم و در هر جلسه از  توانمندسازی مربیان عقیدتی به محورهای کلیدی فرمایشات رهبری به صورت تخصصی بپردازیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی(ره) گفت: فرمایشات ایشان بسیار راهگشا و پندآموز است که ۳۲ نکته کلیدی داشت که در برخی از آنها مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی می‌توانند نقش ایفا کنند.

وی ابراز کرد: اولین نکته که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند این است که نسل جدید این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمند است، اما چه کسی باید باب آشنایی نسل جوان با امام خمینی(ره) باشد و این وظیفه ما است.

حسنی با بیان اینکه شخصیت امام خمینی (ره) به شدت در محافل نخبگان دگراندیش در حال تحریف است، گفت: جلوی این تحریف تاریخی را ما باید بگیریم، که آن هم با شناساندن اندیشه امام (ره) به نسل جوان امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: دومین نکته این است که انقلاب روحیه «ما می‌توانیم» را به وجود آوریم، به طوری که به خورد ما داده بودند ایرانی جماعت حتی یک آفتابه هم نمی تواند بسازد چه برسد به پیشرفت در علم؛ اما دیدید انقلاب این خرافات را کنار زد و ثابت کرد که «ما می توانیم» که وظیفه ما در این زمینه بیان عملکرد انقلاب است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه عامل کمک کننده به امام(ره)، ایمان و امید بود، گفت: سومین نکته این است که اگر موفقیتی است در سایه ایمان به خداستف در سایه سار بی‌دینی انسان به هیچ جا نمی‌رسد، در کنار داشتن ایمان، امید به آینده روشن از ضروریات است؛ امید به اندازه‌ای مهم است که دشمن تمام تلاش خود را برای ناامید کردن مردم به کار گرفته است و دادن امید به جامعه نقش اساسی مربیان عقیدتی سیاسی است.

وی عنوان کرد: چهارمین نکته، اعتقاد به وعده الهی است؛ همه می‌گوییم و اعتقاد داریم خدا جای حق نشسته، خدا وعده نصرت مومنین را داده، باید به وعده الهی اعتقاد داشته باشیم، این اعتقاد در تلاش مربیان عقیدتی و تقویت باورهای دینی امکان پذیر است.

حسنی بیان کرد: پنجمین فرمایش رهبری که مسیر را برای ما باز می‌کند این است که امام (ره) در فهم و تبیین اسلام نظرات روشنفکرانه و اسلام متحجر را قبول ندارد یعنی نه افراط می‌کند و نه تفریط؛ اسلام دین اعتدال است، امام(ره) می‌داند معرفی اسلام در قالب روشنفکرانه و متحجرانه اسلام راه به ناکجا آباد می‌برد این را تاریخ ثابت کرده است، امروز کسانی که دم از اسلام روشن فکر می‌زنند در کجا قرار دارند و یا کسانی که اسلام متحجر را پیروی می‌کنند در اسلام داعش قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات