جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی گفت: وظیفه اصلی بسیج اساتید علاوه بر پیشتازی در علم، نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۵۲۰۹۸۶
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

محمدعلی آقامحمدی، جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی در بازدید از دفتر خبرگزاری بسیج استان مرکزی سه  اولویتِ محوری سازمان  بسیج اساتید را طرح تعالی سازمانی بسیج اساتید، کمک به تحول و تعالی آموزش عالی  و کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی مطرح کرد و گفت: بر مبنای سند اعتلای راهبردی بسیج و فرامین رهبر معظم انقلاب، برای اقشار بسیج مأموریت‌هایی تعریف شده که برنامه‌های قشر نیز بر اساس این وظایف پیش بینی و اجرا خواهد شد.

نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین، وظیفه اصلی اساتید بسیجی/ تحقق دانشگاه تمدن ساز افق ماموریتی بسیج اساتید

وی جهاد تبیین و امیدآفرینی را از دیگر وظایف و مأموریت‌های بسیج از جمله بسیج اساتید عنوان کرد و افزود: از جمله رسالت‌های ما در وضعیت فعلی در دانشگاه‌ها فراهم کردن ساز و کاری برای تقویت استحکام درونی دانشگاه‌ها است.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی جبهه‌سازی و جریان‌سازی در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: جبهه سازی و جریان‌سازی در دانشگاه‌ها و به تبع آن در جامعه از دیگر رسالت‌ها است لذا جبهه‌سازی در دانشگاه برای اساتید و دانشجویان به عنوان مخاطبین انجام می‌شود که می‌بایست در جامعه هم رسوخ و جریان پیدا کند.

آقامحمدی ادامه داد: در برنامه‌ریزی که برای مجموعه دانشگاه و جامعه هدف داریم، برنامه‌هایی که برای اساتید پیگیری می‌کنیم این است که از قِبل اساتید مؤمن، متخصص و متعهد بتوانیم دانشجویان مؤمن انقلابی را که خواسته مقام معظم رهبری است را تربیت کنیم.

وی محوری‌ترین اولویت بسیج اساتید را کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی از طریق ایجاد اندیشکده‌های راهبردی برای شناسایی مسائل کشور و ارائه راه حل و تشکیل گروه‌های رصدگر و کمک به نظام حکمرانی برای انجام وظایف دانست و افزود: در این زمینه بسیج اساتید در استان مرکزی مشکلات صنایع را بررسی و احصاء برای رفع نظام مسائل به دست آمده در هیئت‌های اندیشه‌ورز راهکارهای برون رفت را ارائه می‌کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی با تاکید بر اینکه احصاء و ارائه راهکار نظام مسائل صنایع در سه سطح و با کمک اساتید متخصص بسیجی انجام می‌شود، تصریح کرد: چالش‌های موجود در صنایع در هیئت‌های اندیشه‌ورزی و کمیته‌های ذیل آن در سه سطح دانشگاه، استان و ملی از سوی اساتید فعالیت صورت می‌گیرد و براساس اولویت‌های مشخص شده اقدامات اندیشه‌ورزی صورت می‌گیرد.

نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین، وظیفه اصلی اساتید بسیجی/ تحقق دانشگاه تمدن ساز افق ماموریتی بسیج اساتید

آقامحمدی تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب در حوزه‌های مختلف و راهکار مقابله با جنگ شناختی را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های بسیج اساتید عنوان و تصریح کرد: وظیفه اصلی بسیج اساتید علاوه بر پیشتازی در علم، نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین است.

وی یادآور شد: ظرفیت بسیج اساتید ظرفیت بسیار بزرگی است و استادان در حوزه‌های تخصصی و مهارتی خود و نیز در حوزه عمومی نقش‌آفرین هستند.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی به برنامه محوری دیگر قشر بسیج اساتید اشاره و تصریح کرد: در حوزه نقش آفرینی در تحول علوم انسانی، بسیج اساتید از نظریه‌پردازی، نقد و محصولات علمی مکتوب اساتید برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها حمایت می‌کنیم. 

آقامحمدی انجام اقدامات جهادی در حوزه علمی، سازندگی، اقتصادی و فرهنگی را از دیگر برنامه‌های مهم و محوری برشمرد و افزود: در حوزه علمی بسیاری از مسائل را برای مرجع علمی شدن در کشور پیگیری می‌کنیم، برای نمونه پرورش استعدادهای دانشجویی برای ورود به رقابت‌های علمی و المپیادها در سطح دنیا است.

وی برگزاری جشنواره "شهید چمران" را برنامه‌های محوری و عملیاتی برای ورود به عرصه علم و فناوری عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف این جشنواره شناسایی تلاش‌های علمی اساتید بسیجی به‌منظور رفع نیازهای کشور در راستای حمکرانی کشور است.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی با تأکید بر اینکه بسیج اساتید به دنبال ایفای نقش مؤثر در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نقش‌آفرینی در مقابله با جنگ نرم است، افزود: اساتید بسیجی به عنوان فرماندهان جنگ نرم می‌توانند ایفای نقش کنند لذا در حوزه تولیدمحتوا با محوریت آگاه‌سازی و روشنگری، به ویژه در بستر فضای مجازی از ظرفیت این قشر بهره می‌گیریم.

آقامحمدی تصریح کرد: در کانون‌ها دست اساتید بسیجی را برای اجرای برنامه‌های اقتضایی و ابتکاری برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی باز گذاشته‌ایم تا اثرگذاری بیشتری در جامعه هدف خود داشته باشند.

وی کمک به مسئله تبدیل علم به ثروت و مرجعیت علمی دغدغه و محور فعالیت بسیج اساتید دانست و ادامه داد: اگر قرار باشد دانشگاه‌ها در تبدیل علم به ثروت که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست کاری را انجام ندهند، در مباحث علمی در بسیج اساتید یک نوع ایستایی را خواهیم شد لذا بایستی از فرصت‌ها و ظرفیت‌ اساتید استفاده کنیم و به مرجعیت علمی و تولید ثروت کمک کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان مرکزی با اشاره به برنامه‌ریزی برای نقش‌آفرینی در مساجد و محلات گفت: اثرگذاری قشر اساتید در جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوان قابل انکار نیست لذا در این راستا یکی از برنامه‌ها حضور اساتید بسیجی در مساجد و ارتباط گیری و تعامل با جامعه هدف است.

نقش‌آفرینی در عرصه جهاد تبیین، وظیفه اصلی اساتید بسیجی/ تحقق دانشگاه تمدن ساز افق ماموریتی بسیج اساتید

آقامحمدی صدور بیانیه‌های تحلیلی و روشنگرانه برای خنثی سازی عملیات روانی و توطئه‌های دشمن را بخش دیگری از فعالیت‌های بسیج اساتید عنوان کرد و افزود: کمک علمی و عملی به نظام حکمرانی به منظور سازندگی، محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور در راستای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت از دیگر محورهای فعالیتی بسیج اساتید است.

وی افزود: بسیج اساتید هم از نظر علمی و هم عملی می‌تواند به دستگاه حکمرانی کشور به فراخور ماموریت و حوزه فعالیتی‌شان کمک کند و هدف نهایی تمدن نوین اسلامی و تربیت شاگردان ممتاز و رسیدن به شخصیت‌هایی همانند شهید چمران از مأموریت‌های بسیج اساتید است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات