خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

چاپ ۶۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال گذشته/ یادمان‌های شهدای گمنام به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه یادمان‌های شهدا عامل حفظ یاد شهدا و انتقال‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های کنونی و آیندگان است، گفت: در حال نظام‌مند کردن هیأت امنای یادمان‌های شهدای گمنام هستیم تا با مشورت و ارائه برنامه‌های نو و جوان‌پسند، این مکان‌ها را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.
کد خبر: ۹۵۲۰۰۷۰
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در جلسه بررسی برنامه‌های یادمان شهدای گمنام بخش دستگردان طبس، اظهار داشت: جنگ تحمیلی ایران و عراق و هشت سال پایداری و مقاومت درس‌های زیادی را به تمام اقشار و به‌ویژه جوانان آموخت.

وی صبر، مقاومت، اخلاص، معنویت، ولایت‌مداری، توکل به خدا و بصیرت را از درس‌های دوران دفاع مقدس ذکر و بیان کرد: دلاورمردان و شیرزنان ایران اسلامی با تأسی از شعار «هیهات منا الذله» سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و حراست از خاک میهن اسلامی تا پای جان ایستادند و مقاومت کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: میدان دفاع مقدس بهترین عرصه برای تربیت جوانان ولایی، انقلابی، مؤمن، متعهد و متدین بود؛ جوانانی که بهترین خاطرات را در تاریخ زرین انقلاب ثبت و ضبط کردند.

لزوم تبیین واقعیت‌های جنگ برای نسل جوان

سرهنگ فلاحی استقلال، آزادی، صلح، عدالت و رهایی از استبداد و تجاوز خارجی را از دستاورد‌های دفاع مقدس برشمرد و افزود: مردم ما از همه اقشار در پیروزی و تداوم انقلاب نقش داشته‌اند؛ ولی نقش و حضور جوانان ما به‌وی‍‍ژه جوانانی که فرماندهی جنگ را بر عهده گرفته بودند، مانند شهیدان همت، باکری، باقری، علم‌الهدی، زین‌الدین و... بسیار حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه باید بسیاری از واقعیت‌های زمان جنگ برای جوانان بازگو و تبیین شود، تأکید کرد: باید بسیاری از معارف جنگ در دفاع مقدس که رزمندگان با این معارف به پیروزی رسیده‌اند، برای جوانان روشن و الگو‌های این معارف برای این قشر بیان شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بر لزوم فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد زندگی و اجتماع تأکید و بیان کرد: جامعه باید از مسائل هنری و فرهنگی دفاع مقدس الگوبرداری کند و محور‌های معارف جنگ باید با زبان هنر به اقشار مختلف به ویژه جوانان معرفی شود.

تبدیل یادمان‌های شهدای گمنام به قطب فرهنگی

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه طی این سال‌ها اقدامات خوبی در راستای حفظ ارزش‌ها و اهداف شهدا انجام شده که یکی از این اقدامات ساخت یادمان‌های شهدای گمنام است، گفت: در حال نظام‌مند کردن هیأت امنای یادمان‌های شهدای گمنام هستیم تا با مشورت و ارائه برنامه‌های نو و جوان‌پسند این مکان‌ها را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

وی تبیین کرد: امید است که خادم شهدا باشیم؛ چراکه اگر انسان شب و روز برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا تلاش کند باز هم کم است و در این راستا اگر قرار است که اقدامی انجام دهیم، باید کار ماندگاری باشد و نباید کار را کم و کوتاه ببینیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه این یادمان‌ها عامل حفظ یاد شهدا و انتقال‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های کنونی و آیندگان است، مطرح کرد: تبدیل مزار شهدای گمنام به یک قطب فرهنگی تأثیر معنوی عمیقی بر نسل جوان دارد.

چاپ ۶۳ عنوان کتاب دفاع مقدس

سرهنگ فلاحی به تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: این شورا با هشت کمیته در شهرستان‌های استان تشکیل شده و به‌صورت تخصصی برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس و ایثار و شهادت را پیش می‌بریم.

وی از چاپ ۶۳ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت طی سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: این میزان کتاب به چاپ رسیده نسبت به سه سال گذشته از پیشرفت‌های قابل توجهی برخوردار بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: کتاب‌های منتشرشده در بخش‌های مختلف نگارش کتاب و متون ادبی شامل کتاب‌های کودک، نوجوان و بزرگسال، داستان، خاطره، تاریخ شفاهی و شعر است و درصورتی که محتوای مورد نظر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تأیید شود، از مؤلف به‌ویژه در زمان چاپ کتاب حمایت می‌شود.

یادمان شهید گمنام عشق‌آباد ترمیم و بازسازی می‌شود

سرهنک فلاحی از انعقاد قرارداد ساخت گنبد جدید مزار شهید گمنام شهر عشق‌آباد با سازه فلزی و همچنین محوطه‌سازی اطراف یادمان، و حصارکشی و آسفالت محوطه آن با همکاری شهرداری و ایزوگام سقف آن خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: گنبد با سازه‌ای مستحکم و زیبا به ارزش ۱۵۵ میلیون تومان قرار داد بسته شده و همچنین مبلغ ۷۵ میلیون تومان دیگر هم جهت مابقی موارد در نظر گرفته شده که جمعاً ۲۳۰ میلیون تومان هزینه آن تأمین و مصوب شده که به‌زودی ساخت آن شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار