خبرهای داغ:
رزمایش پیشگیری و مهار آتش در سطح یک و نیم هکتار از زمین های کشاورزی بهبهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۹۵۰۲
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

در این رزمایش که فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، یگان حفاظت از منابع طبیعی امدادگران ،هلال احمر، آتش نشانی، کوهنوردان و انجمن‌های مردم نهاد زیست محیطی و جوامع محلی بهبهان حضور داشتند ،نیرو‌های عمل کننده آتش ایجاد شده در سطح یک و نیم هکتار را در کمترین زمان ضمن کنترل و پیشگیری از پیشروی مهار کردند.

 

رزمایش مهار آتش در زمین های کشاورزی بهبهان

 

سرپرست فرماندار‌ی بهبهان در حاشیه این رزمایش گفت : شهرستان بهبهان به دلیل نزولات آسمانی خیلی خوبی که امسال شاهد آن بوده ایم عرصه‌های منابع طبیعی ومراتع آن غنی و پوشیده از گیاهان طبیعی شده که این گیاهان در تابستان به علت گرمای هوا خشک شده و متاسفانه شاهد آتش سوزی‌هایی در عرصه‌های منابع طبیعی هستیم.

 

رستم عیدی پور افزود : بمنظور ایجاد آمادگی و افزایش همگرایی و همبستگی نیرو‌ها این رزمایش برگزار شده است.

 

وی هدف از برگزاری این رزمایش را بررسی و ارزیابی ظرفیت‌های موجود شهرستان بهبهان در برخورد با بحران آتش سوزی در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی ومدیریت اطفاء حریق خواند و نتایج این برنامه را رضایتبخش دانست.

 

وی ازعموم شهروندان بهبهانی ، مسافران وگردشگران خواست ضمن اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع همکاری لازم را درحفظ و نگهداری انفال بامجموعه مدیریت بحران شهرستان داشته باشند.

 

غلامرضافرجی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهبهان نیز گفت: در این رزمایش اهداف از پیش تعیین شده محقق شد .

 

رئیس منابع طبیعی شهرستان بهبهان گفت: این شهرستان دارای بیش از ۲۵۶ هزار و ۳۵۶ هکتارمراتع طبیعی است و از ابتدای سالجاری تاکنون ۷ فقره آتش سوزی درمراتع این شهرستان رخ داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار