در نشست مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با استاندار استان سیستان و بلوچستان مطرح شد:
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: به منظور رونق واردات دام در سیستان و بلوچستان جهت تامین گوشت مورد نیاز کشور ارز به این بخش تعلق خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۵۱۹۴۶۹
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، این نشست با حضور معاون سازمان دامپزشکی کشور، معاون امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیران کل پشتیبانی امور دام، دامپزشکی و صمت در دفتر استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

صدرالله دولت، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در نشست با فعالان اقتصادی تولید گوشت قرمز ،واردکنندگان دام، مدیران کشتارگاه ها و واحدهای بسته‌بندی گوشت استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به خاطر داشتن مرز مشترک با کشورهای نظیر پاکستان و موقعیت بازارچه‌های مرزیش ظرفیت قابل توجهی برای واردات دام و در نتیجه تامین نیاز کشور به گوشت قرمز بجای طی مسیر طولانی واردات از دیگر کشورها دارد.

وی تاکید کرد: به منظور تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه ضروری است با همت والا مسئولان استانی در قالب یک برنامه منظم و دقیق به پروار، کشتار و بسته بندی حدود ۵۰۰ هزار راس دام اندیشیده شود تا محصل همه اقدامات منجر به عدم واردات گوشت منجمد از کشورهای دیگر شود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی تبدیل استان سیستان و بلوچستان به هاب قرنطینه دام را در اولویت دارد، تصریح کرد: به منظور رونق واحدهای پرواربندی در این استان نگرانی در زمینه نهاده های دامی وجود ندارد و تمام ظرفیت های ملی برای حمایت از این بخش مهیاست.

دولت بر توسعه واحدهای بسته بندی گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان جهت وکیوم تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست معاون سازمان دامپزشکی کشور، معاون امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی،مدیران کل ادارات وابسته جهادکشاورزی و جمعی از فعالان اقتصادی حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار