خبرهای داغ:
کارشناس پیشگیری از اعتیاد:

دشمن قصد تخریب فکر و جسم جوانان را دارد

همدان-کارشناس پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ نوع مواد مخدر به ایران وارد شده است، گفت: دشمن با آوردن مواد مخدر در اجتماع قصد دارد که فکر وجسم جوانان ما را تخریب کند.
کد خبر: ۹۵۱۸۹۵۳
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور کارشناس پیشگیری و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و اعضای شورای حوزه مقاومت حضرت معصومه(س) صالح آباد برگزار شد.

مربی پیشگیری از اعتیاد در این کارگاه با بیان اینکه در رابطه با اعتیاد دو مقوله پیشگیری و درمان اعتیاد داریم و پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرد: در خانواده‌هایی که اعتیاد بروز می‌کند مسؤلیت‌های اجتماعی خود را در زمان خاص خود انجام نمی‌دهند.

حاجیلویی افزود: فرزندان امروزی بسیار کنجکاو هستند و پدر و مادر باید پاسخگوی سوالات فرزندان خود باشند؛ همچنین بستری فراهم کنند که فرزندان انرژی خود را تخلیه کنند؛ عدم ارتباط صحیح والدین با فرزندان، امکان راحتی آنها را می‌گیرد و سوالات در ذهنش می‌ماند و حق تصمیم گیری درست از او گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید با ارتباط صحیح با فرزندان، مشکل ترس از آینده فرزندان خود را رفع کنیم، بیان کرد: هم اکنون اعتیاد فراگیر شده و یک هزار و ۴۰۰ نوع مواد مخدر به ایران وارد شده، دشمن با آوردن مواد مخدر در اجتماع قصد دارد که فکر وجسم جوانان ما را تخریب کند.

مربی پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه عدم شناختن والدین در رابطه با انواع موادها و قرص‌ها بسیار معضل جدی است، ابراز کرد: خانواده‌ها باید انواع قرص‌ها و مواد مخدرها را بشناسند و از مضرات و عوارض هر یک مطلع شوند، ما باید با اطلاع رسانی خانواده‌ها را آگاه کنیم.

وی با اشاره به فرموده حضرت امیرالمؤمنین (ع) در نهج البلاغه ادامه داد: ما می‌توانیم محیط فعالیت فرزندان خود را فراهم کنیم، ما مسئولیت زندگی خود را اگر به موقع انجام بدهیم کارها درست پیش می‌رود؛ اعتیاد یعنی تکرار عادت به رفتارهای غلط و باید سعی کنیم فرزندان خود را آگاه کنیم.

حاجیلویی نقش خانواده در بحث پیشگیری از اعتیاد را موثر دانست و گفت: در بحث پیشگیری می‌توانیم تمایل عدم مصرف را در فرد بیمار زنده کنیم، بیمار اعتیاد نیاز به مراقبت دارد و در این راستا نیز وظیفه داریم فرهنگسازی را از محیط کوچک تا بزرگ شروع کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار