در مراسم معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان؛
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: کشوری که قبل از انقلاب توان تولید سیم‌خاردار هم نداشت امروز در حوزه موشکی از موشک "فتاح" رونمایی می‌کند که خواب را از چشم همه بدخواهان جمهوری اسلامی ربوده است.
کد خبر: ۹۵۱۸۷۷۰
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در اراک، با تاکید بر نقش دانشگاه‌ها در تربیت مدیران آینده گفت: اگر دانشگاه چند مأموریت اصلی داشته باشد یکی از آنها تربیت مدیران، کارگزاران، نخبگان، کارشناسان و در واقع آینده‌سازان کشور است که با استفاده از اندوخته‌های علمی نوین، برای چالش‌های موجود کشور راهکار علمی ارایه کند.

وی افزود: اکنون دانشگاه با ظرفیت علمی در کنار حوزه دفاعی کشور قرار گرفته و افتخارات فراوان برای کشور در حوزه علم و دانش به دست آورده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: پیشبرد علم و حرکت دانش و توسعه مرزهای علمی کشور از کار ویژه‌های دانشگاه است؛ دانشگاه‌ها در طول سال‌های انقلاب از پیشرفت‌های چشمگیری برخوردار شده‌اند.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی به توسعه دانش در حوزه ساخت و طراحی ربات اشاره کرد و گفت: کشور به دانش بومی ساخت ربات دست یافته است و امروزه در این عرصه سفارش ساخت و تولید برای بازار جهانی را دارد.

وی افزود:: به برکت شهدای گرانقدر همچون شهید "تهرانی‌مقدم" و به برکت جریان علمی و فعالیت دانشمندان گمنامی که اقداماتشان حتی امکان ثبت هم ندارد، ایران اسلامی امروز به این جایگاه بلند و رفیع رسیده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: کشور ما در گذشته هیچ جایگاهی به لحاظ علمی در دنیا نداشت؛ امروز به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه کارآمد و موفق است. کشوری که قبل از انقلاب توان تولید سیم‌خاردار هم نداشت امروز در حوزه موشکی از موشک "فتاح" رونمایی می‌کند که خواب را از چشم همه بدخواهان جمهوری اسلامی ربوده است.

حجت‌الاسلام رستمی با یادآوری اینکه سهم سالانه تولید دانش در کشور نسبت به قبل از انقلاب ۲۰ برابر شده و از ۱۷۰ هزار دانشجو به بالای ۴ میلیون دانشجو رسیده‌ایم، گفت: موشک فتاح یکی از مؤلفه‌های قطعی امید به آینده درخشان کشور است و نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است و امروز وظیفه ما دانشگاهیان در قبال این امیدآفرینی در جامعه بسیار سنگین است.

وی افزود: ایران اسلامی به برکت هدایت‌های حکیمانه معظم له در تمام حوزه‌ها به خصوص علمی و نظامی توفیقاتی را به دست آورده که در نوع خود بی‌سابقه است.

تزریق روحیه امید و امیدآفرینی مهمترین نیاز امروز جامعه

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم تقویت نگاه‌ها‌، نقاط قوت و ارزشمندی‌های موجود در دانشگاه‌ها گفت: نقاط قوت و ارزشمند و همچنین مباحث نگران‌کننده‌ای در دانشگاه‌ها وجود دارد که باید با هم‌اندیشی این نقاط را بررسی و راهکارهای ویژه‌ای در این راستا ارائه دهیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دو دهه اخیر مکرر در سخنان خود به مؤلفه امید و ایمان پرداخته‌اند؛ لذا تقویت امید و امیدآفرینی در جامعه و در بین تمام اقشار ضروری است و بیش از همه تقویت این مؤلفه‌ها بین جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان ضرورت دارد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: بنابراین رؤسای دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مؤثر در دانشگاه‌ها بسیار در این جریان می‌توانند مؤثر و منشأ اثر باشند و این توقع وجود دارد که نسبت به تقویت اعتماد عمومی نسل جوان که آسیب دیده است توجه و تلاش بیشتری شود.

وی ترمیم اعتماد عمومی را از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: اعتماد عمومی که در چند سال گذشته آسیب دیده یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است و در استان مرکزی نیز این مهم با جدیت دنبال می‌شود و از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود که در این مسیر نقش آفرینی کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اکنون بالغ بر ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که موجب ناامیدی بسیاری از مردم شده است چراکه اگر کل بودجه کشور را برای تکمیل این طرح‌ها هزینه کنند باز هم به سرانجام نمی‌رسند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: استان مرکزی زمانی قطب دانشجویی کشور بوده است ولی الآن با تغییر روند جمعیت تعداد دانشجویان استان به نصف کاهش پیدا کرده و ۶۱ دانشگاه بالغ بر ۴ هزار دانشجو در استان وجود دارد که رقم قابل‌ توجهی است، امیدواریم هم در نقشه علم و فناوری، هم در نقشه راه علمی و هم در نقشه راه فرهنگی مؤثر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ناهماهنگی‌های فرهنگی در حوزه کلان کشور وجود دارد و ساختاری در آن ایجاد شده است و تمام توان ما در استان بر این است اجزای فرهنگی را هماهنگ کنیم تا ساختار مطلوب در استان شکل گیرد، هرچند موفقیت مطلوب تاکنون حاصل نشده، اما در تاریخ دولت سیزدهم و به‌همت جریان انقلابی اقداماتی مؤثری شکل گرفته است.

امام خمینی (ره) راه معنویت را به ما نشان داد

سردار پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای قیام خونین پانزدهم خرداد گفت: "معنویت" اساس نهضت امام(ره) و عامل اصلی پیروزی در ایجاد و ادامه مسیر انقلاب بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) معنویت را بین امت اسلامی و مردم ایران ایجاد و تقویت کرد و از برکات این مولفه، شاهد موفقیت‌های پی در پی نظام جمهوری اسلامی هستیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به مؤلفه معنویت است و همه توان خود را به کار گرفته تا آن را از بین ببرد و از امت اسلامی بگیرد؛ آن هم معنویتی که ریشه در دین دارد، امروزه شاهد کشف حجاب، لاابالی گری و راه اندازی مکتب‌های غیرواقعی و تغییر سبک زندگی در جامعه هستیم که دشمن درصدد رسیدن به هدف خود از این راه‌ها است.

سردار کریمی گفت: امید است در چهل واره دوم انقلاب اسلامی سطح کار را به ایدئولوژیک تغییر دهیم و مولفه معنویت را در جامعه به ویژه بین جوانان ترویج دهیم تا شاهد موفقیت‌های پی در پی باشیم در غیر این صورت نباید توقع داشت در مقابل توطئه‌های دشمن تاب آورد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام "مهدی ایمانی‌مقدم" تقدیر و حجت‌الاسلام "افشار نجفی" به عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات