پیمان زرشناس: تکریم واقعه ۱۵ خرداد باعث همبستگی و اتحاد مردم در برابر ظلم رژیم شاه شد که باعث شد تا تحولات گسترده‌ای در کشور اتفاق بیفتد که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۱۸۵۳۵
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیمان زرشناس مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در روز ۱۵ خرداد تظاهرات گسترده در تهران، قم و ورامین در دولت اسدالله علم که به کشته‌شدن تعداد زیادی از روحانیون و تظاهرات‌کنندگان که به‌نوعی نقطه عطفی در انقلاب ۵۷ بود.

وی افزود: برخورد نظام شاه با تظاهرکنندگان باعث خشم بیشتر مردم نسبت به شاه شد که باعث حرکات بعدی مردم انقلابی شد

زرشناس یادآور شد: رژیم پهلوی اقدام به وارونه جلوه‌دادن نهضت انقلاب اسلامی کرد و که خود باعث ضربه‌زدن به حیثیت آنها شد

وی خاطرنشان کرد: بعد از قیام ۱۵ خرداد جریان‌های مخالف شاه هم بیشتر شدند هم باعث شد انسجام بیشتری بین مردم بر علیه شاه رقم بخورد سرفصلی برای تاریخ نهضت انقلاب اسلامی بود

مدرس دانشگاه بیان داشت: امام خمینی (ره) به علت کشته‌شدن تعداد زیادی از هم‌وطنان که اولین کشتار بی‌رحمانه رژیم با مردم بود برای همیشه عزای عمومی اعلام داشت. 

زرشناس در ادامه گفت: تکریم واقعه ۱۵ خرداد باعث همبستگی و اتحاد مردم در برابر ظلم رژیم شاه شد که باعث شد تا تحولات گسترده‌ای در کشور اتفاق بیفتد که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی است.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: این قیام پیام‌هایی مثل اتحاد و همبستگی مردمی در مقابل رژیم شاه در آن برهه از تاریخ داشت. اگر نسبت به وقایع آن روز و بیان وقایع آن برای مردم و نسل‌های آینده روشنگری نشود این واقعه تحریف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این واقعه در کتاب‌های درسی هست؛ اما می‌توان بیشتر و بهتر نسبت به آن در کتب روشنگری می‌شد و نوجوانان ما با گذشته تاریخ مملکت آشنایی بهتری پیدا می‌کردند.

زرشناس تصریح کرد: کاهلی رسانه‌های آن زمان ما باعث کم‌رنگ‌شدن اهمیت واقعه مهم و تاریخ‌ساز در ذهن مردم شد؛ ولی امروز همه وظیفه داریم که نگذاریم این واقعه مهم به فراموشی سپرده شود و باید اهمیت آن و جنایت‌هایی که از سمت جبهه استکبار بر مردم تحمیل شده برای همگان آشکار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار