جشنواره برداشت محصول گیلاس در شهر گلمگان/از معرفی گونه های پربازده تا افزایش سرانه تولید مرغوب در چناران

دومین جشنواره برداشت محصول گیلاس باحضور مسئولان، تولید کنندگان، کارشناسان حوزه زراعی و باغی در شهر گلمکان شهرستان چناران برگزار که معرفی گونه های پربازده تا افزایش سرانه تولید مرغوب از اهداف هم این جشنواره است.
کد خبر: ۹۵۱۷۹۶۳
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، دومین جشنواره برداشت محصول گیلاس با حضور مسولان، تولید کنندگان، کارشناسان و صاحب نظران حوزه زراعی و باغی در شهر گلمکان از توابع شهرستان چناران برگزار شد.

این جشنواره با محوریت مدیریت زراعی و باغی، افزایش کمی و کیفی تولید گیلاس و آلبالو، معرفی گونه های پربازده، اصلاح الگوی کشت، فناوری های پس از برداشت محصول و بسته بندی، افزایش ضریب نفوذ دانش و افزایش سرانه تولید مرغوب در گلمکان برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهرگلمکان در مراسم آغازین جشنواره گفت: گیلاس تولیدی بخش گلمکان یک محصول مهم و استراتژیک است که مورد توجه استان می باشد.

حمیدرضا نظام خواه افزود: گیلاس تولیدی در بخش گلمکان از کیفیت خاصی برخوردار است و با توجه به کیفیت و طعم، مورد قبول مصرف کنندگان است.

وی اظهارکرد: گردشگران و مسافران درخرداد ماه با سفر به گلمکان می توانند ضمن بهره مندی از آب و هوای مطبوع و بازدید از مکان های گردشگری، گیلاس تولیدی را تهیه کنند.

شهردار گلمکان بیان کرد: گلمکان در زمینه تولید محصول گیلاس در استان نمونه است و باید درجهت شکوفایی بیشتر گام های بیشتری برداشته شود.

علی اکبر خوشبخت نیا افزود: به طور قطع برگزاری دومین جشنواره برداشت گیلاس باعث خواهد شد تا ظرفیت های شهر و بخش گلمکان بیشتر شناسایی و معرفی شود.

وی ادامه داد: بخش گلمکان به جهت اینکه باغ های بسیارخوبی را داراست از نظر کمی و کیفی، محصولات خوبی را تولید می کند.

درحاشیه این جشنواره ۵۷ غرفه به عرضه محصولات باغی و زراعی، صنایع دستی بخش گلمکان اختصاص یافت.

خبرنگار/ ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها