تشریح اقدامات شعبه تعلیم و تربیت حوزه شهدای مدافع حرم قم

مسئول تعلیم و تربیت حوزه مقاومت بسیج شهدای مدافع حرم در گفت‌وگویی به تشریح اقدامات این حوزه در عرصه تعلیم و تربیت مهم‌ترین بخش سند راهبردی نیروهای بسیج پرداخت.
کد خبر: ۹۵۱۴۹۲۳
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

تشریح اقدامات شعبه تعلیم و تربیت حوزه شهدای مدافع حرم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، میثم نبی لو ضمن تشریح اقدامات عرصه تعلیم و تربیت حوزه شهدای مدافع حرم در این گفت و گو گفت: در سال ۱۴۰۱ اعم تلاش ما بر سازماندهی و ساماندهی آمار حلقات صالحین و ارتقا بازدهی این حلقات بود که حلقات صالحین در ابتدای سال ۱۴۰۱ از ۵ یا ۶ شروع شد و علی ایحال به ۴۰ حلقه صالحین در سطوح پایگاه های تابعه این حوزه رسیده است.

وی در ادامه عنوان کرد: اخلاق و تربیت صالحینی در فضای مسجد می تواند زمینه رشد، شکوفایی جوانان و نوجوانان و عامل رشد معنوی را فراهم کند، شعب تعلیم و تربیت بسیج از بازوان فرهنگی، تربیتی مساجد هستند که می توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند و موتور محرکی در راستای تحقق اهداف صالحین باشند. مسجد به عنوان یک میعادگاه و هسته اصلی مردم سالاری دینی در مقابل آسیب‌ها و ناهنجاری های فرهنگی اجتماعی نقش بسزایی دارد.

وی افزود: غالبا در مساجد شاهد هیچ آسیب اجتماعی نیستیم بلکه حضور در مسجد، شرکت در مجالس مذهبی، جلسات قرآنی و همچنین حلقات صالحین نقش چشمگیری در کاهش آسیب ها دارند. توجه بر استمرار و گسترش این شجره طیبه می‌تواند از موثرترین روش ها جهت اصلاح فرهنگ جامعه و آسیب های فرهنگی - اجتماعی قلمداد کرد.

وی در بیان یکی از چالش ها و موانع حلقات صالحین اظهار داشت: متاسفانه به دلایل مشکلات مالی و عدم تامین مالی بسیاری از طلاب و استاید برجسته و نخبه قادر به همکاری نیستند و یکی از چالش هایی که با آن مواجه هستیم کمبود استاد و سرگروه های متخصص هست که سخت پیدا می شود و یا قادر به همکاری نیستند.

نبی لو ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت در سند چشم‌انداز و راهبردی اعتلای ۱۰ساله بسیج تصریح کرد: این خط مش تربیتی و صالحینی می‌تواند با هدف‌گذاری و سیاستگذاری های مو شکافانه در راستای منویات مقام معظم رهبری نقش‌آفرین و نقش موثری در تحقق این سند باشد و با توجه به سند راهبردی اعتلای ۱۰ساله بسیج در نظر گرفتن تربیت هشت تا ۱۰ میلیون جوان مومن و انقلابی پای کار و پیشران از مهم ترین تمهیداتی است که باید اندیشیده شود و در برنامه های صالحین و تربیتی راس کار قرار گیرد.

انتهای پيام/ قنبری

ارسال نظرات