انعکاس زیارت در ۲ هزار نقطه ایران و ۹ کشور، زیر سایه خورشید/شعار کاروان ها «جمع‌مان جمع است، زیر پرچمت»

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: کاروان‌های زیر سایه خورشید با شعار «جمع‌مان جمع است، زیر پرچمت» عطر بارگاه رضوی را در بیش از ۲ هزار نقطه کشور و ۹ کشور می‌برند تا حال و هوای زیارت را در آنجا منعکس کنند.
کد خبر: ۹۵۱۳۹۸۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: کاروان‌های زیر سایه خورشید با شعار «جمع‌مان جمع است، زیر پرچمت» عطر بارگاه رضوی را در بیش از ۲ هزار نقطه از کشور می‌برندو با اجرای ۴ هزاز برنامه امام رضایی حال و هوای زیارت را در آنجا منعکس کنند.

مختاری افزود: خادمان آستان امام هشتم با حمل پرچم گنبد منور رضوی با حضور در بیمارستان‌ها، ندامتگاه‌ها، پرورشگاه‌ها، خانه‌های سالمندان، منازل شهدا و بیماران زیارت از راه دور امام رضا (ع) را برای دلدادگان رضوی مهیا می‌کنند و فضای معنوی را برای مردم رقم می‌زنند.

وی گفت: همچنین حضور در پادگان‌ها، کشتی‌ها و ناوها، هنگ‌های مرزی، پالایشگاه‌ها و مجموعه‌های صنعتی و دانش‌بنیان از برنامه‌های کاروان‌های زیر سایه خورشید است.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به شانزدهمین سال اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید گفت: در این برنامه ۱۱ هزار رویداد روی می‌دهد که اجتماعات و جشن‌های دخترانه، تکریم از مادران دهه شصتی و هفتادی دارای سه فرزند، اهدای هدیه از طرف امام رضا (ع) به دختران دهه هشتادی در ۱۰ استان کشور هم از این برنامه هاست.

از هند تا روسیه

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید به دیگر کشور‌ها گفت: هر کاروان اعزامی با ترکیب یک خادم حرم، یک مبلغ دینی، یک خادم مسلط به زبان و یک استاد حوزه و دانشگاه مسلط به زبان به کشورهایی، چون عراق، لبنان، سوریه، هند، گرجستان، ترکیه، پاکستان، روسیه و ترکمنستان سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اعجاز حضور خادمان امام رضا (ع) در نقاط مختلف گفت: یکی از کار‌های خادمان در جشن‌های زیر سایه خورشید وساطت برای حل اختلافات و دریافت رضایت از شاکیان است.

مردمی بودن جشن‌های دهه کرامت

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: جشن‌های دهه کرامت مردمی است و با هزینه مردم برگزار می‌شود که در این زمینه ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور حضور فعال دارند.

مختاری ترویج فضای زیارت را از جمله اهداف جشن‌های زیر سایه خورشید دانست و گفت: فضای این جشن‌ها زیارت است تا انسان‌ها ارتباط دلی با امام رضا (ع) برگزار کنند و حال معنویشان خوب شود و به آرامش برسند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار