روزشمار سالروز فتح خرمشهر و روز دزفول

محور برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و روز دزفول از سوی سازمان بسیج مستضعفین کشور اعلام شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۸۲۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سوم خرداد یادآور حماسه شگرف و پیروزی بزرگ رزمندگان جبهه حق علیه باطل در سال 1361 و آزادسازی خرمشهر قهرمان است که حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) فرمودند:« خرمشهر را خدا آزاد کرد».

چهارم خرداد نیز روز دزفول، روز مقاومت و پایداری نامگذاری شده که یادآور مقاومت و ایستادگی مردم سلحشور این شهر در مقابل موشک باران دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس و قدرشناسی از اهالی پایتخت مقاومت است و معمار کبیر انقلاب اسلامی در پیام خود به آنان فرمودند:« شما دزفولی ها امتحان دادید و از این امتحان خوب بیرون آمدید؛ شما دِین خود را به اسلام ادا کردید».

به همین مناسبت برای پاسداشت این حماسه بی بدیل و قدردانی از مدافعان و رزمندگان آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول، برنامه های مختلفی در سطح کشور و همچنین استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود، چرا که رزمندگان غیور این استان و سرداران بنام آن از آغازین روزهای جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر در صحنه حاضر بودند و رشادت های مثال زدنی آفریدند.

 محور برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان (روز مقاومت، ایثار و پیروزی) و روز دزفول(روز مقاومت و پایداری) به شرح ذیل از سوی سازمان بسیج مستضعفین کشور اعلام گردیده است:

محور برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان

(روز مقاومت، ایثار و پیروزی) و روز دزفول(روز مقاومت و پایداری)

ردیف

ایام هفته

تاریخ

عنوان مناسبت

محور فعالیت

1

چهارشنبه

3/3/1402

فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی

تبیین اهداف و نتایج عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر

2

پنج شنبه

4/3/1402

روز دزفول، مقاومت و پایداری

تبیین مقاومت و پایداری مردم سلحشور دزفول

ارسال نظرات
آخرین اخبار