مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خبر داد

هدر رفت گاز طبیعی در سال گذشته کاهش یافته است

تبریز- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: بر اساس محاسبه تراز گاز در سال 1401 ، حجم هدر رفت گاز 2.36 درصد بوده که این رقم در مقایسه با سال 1400 ، که 3.15 درصد می باشد حاکی از کاهش قابل قبولی است.
کد خبر: ۹۵۱۳۶۷۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، نادر کمالی افزود: در سال از 10826 میلیون مترمکعب گاز دریافتی 10570 مترمکعب در مصارف مختلف توزیع و مصرف شده است.
وی کاش هدررفت گاز را یکی از اولویت های اجرایی در سال گذشته دانست و اظهار داشت: به روز رسانی كنتورخواني، شناسایی موارد دستكاري تجهيزات و سرقت گاز، نشتي یابی، بازرسي مدون تجهيزات اندازه گيري مشتركین عمده، كاليبراسيون كنتورها و تصحيح كننده ها و گيجها و ترانسميترها، كنتورهاي ديافراگمي ارتقايافته، مانيتورينگ ايستگاه ها جلوگيري از تخليه غير اصولي گاز از علمك ها و تعميرات و نوسازي شبكه و تاسیسات از مهم ترین اقدامات سال گذشته در کاهش میزان هدررفت گاز طبیعی بوده است.
کمالی اضافه کرد: امسال نیز همچون روال سال گذشته بحث جلوگیری از پرت گاز در کمیته مربوطه بر اساس برنامه و مصوبات اجرایی هدفگذاری و ملاک اجرا خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان تاکید کرد: در بحث تأسیسات گازرسانی از تمامی توان خود در راستای کاهش هدررفت گاز طبیعی بهره خواهیم جست و در بخش مصرفی امید است با همیاری تمامی مردم در نهادینه سازی مصرف بهینه گاز طبیعی، با حفظ این سرمایه ملّی زمینه توسعه پایدار را فراهم کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار