امام جمعه پردیسان: حضرت معصومه (س) زیبنده‌ترین اسوه برای دختران امروز است

امام جمعه پردیسان حامدی گفت: ما امروزه در بکارگیری الگو‌ها کوتاهی کردیم و الگو‌های شایسته و صالح را به ندامت سپردیم، حضرت معصومه(س) زیبنده‌ترین الگو برای جوانان امروز است.
کد خبر: ۹۵۱۳۶۴۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

امام جمعه پردیسان: حضرت معصومه (س) زیبنده‌ترین اسوه برای دختران امروز است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام محمدرضا حامدی در برنامه‌ای به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه(س)، در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی علیه السلام، بیان داشت:‌شان و جلالت حضرت معصومه(س) بر جسته است، در حضرت فاطمه سلام الله برکاتی است و این برکت به همه امامان اعطا شده است. هرکدام از ائمه یک فاطمه دارند. این فاطمه از لحاظ‌شان و منزلت بالاتر است و این حضرت شبیه‌ترین بانو به فاطمه کبری(س) است.

وی با اشاره به اردادت خاص آیت الله مرعشی نجفی نسبت به بانوی کرامت بیان کرد: او سالیان زیادی بست نشینی کرد، در یکی از شب‌ها در عالم مکاشفه‌امیرالمؤمنین (ع) را ملاقات کردند. درخواستی که او‌امیرالمؤمنین (ع) داشت این بود که قبر حضرت زهرا (س) بر او آشکار بشود. وقتی خواسته را گفت، حضرت فرمود وصیت این است که باید جایگاه حضرت فاطمه(س)مخفی باشد ولی در عوض قبری را معرفی کرد تا به هنگام زیارت آن به جای آن در جلالت‌شان بین بقیه جایگاه حصرت معصومه به حضرت زهرا شباهت دارد.

حامدی افزود: جایگاه شهر قم به خاطر شخصیت حضرت معصومه (س) و حرمی برای اهل بیت است که به نقل از امام صادق(ع) به زودی خانمی از فرزندان من در این شهر دفن می‌شود که هر کسی او را زیارت کند کانه بهشت بر او واجب است. زیارات در برخی مطلق و کارگشاست ولی در برخی دیگر عارف به حق است. این عارف به حق را غیر از این است بلکه او عارف به‌شان باشد این به معنای ان است که بایستی حقوق را نیز به همین اوصاف رعایت بشود، یکی از حقوق این بانو الگو‌گیری و به اسوه داشتن از او می‌باشد.

امام جمعه پردیسان گفت: در اصل این اهل بیت هستند که باید از آن‌ها در سبک زندگی خود الگو‌گیری کنیم. یکی از بهترین الگو‌ها، الگو‌گیری از حضرت معصومه(س) است.

وی اظهار کرد: این الگوی ذیل روایتی به نقل از این فرمایش امام صادق در زمانی می‌فرمایند که هنوز امام کاظم به دنیا نیامده است و بشارت بر به دنیا امدن یک دختری از نوادگان خود می‌دهد که در این شهر به دنیا خواهد آمد. این یک اخبار غیبیه است که پدر آن حضرت به دنیا نیامده ولی بشارت را می‌دهد.
وی ادامه داد: در باب عرفان حق در الگو‌گیری از این این بانو به جهت داشتن ویژگی‌ها و شأنیت والای او می‌باشد که خداوند به دو هدف الگو معرفی می‌کند. یکی از اهداف این است که در دنیا مثل آن‌ها بشویم و آن‌ها را اسوه در سیک زندگی قرار دهیم و دلیل دیگر این است که خداوند آن‌ها را در آخرت میزان قرار خواهد داد.

حامدی در ادامه عنوان کرد: ما امروزه در بکارگیری الگو‌ها کوتاهی کردیم و الگو‌های شایسته و صالح را به ندامت سپردیم.

وی تصریح کرد: در شبکه‌های تلویزیونی که همواره شاهد آن هستیم این است که فردی با یک پوشش و صحبت‌های تمسخر‌امیز در حال سرگرم کردن نوجوان‌ها می‌باشد و این موضوع ذهن جوانان را متزلزل می‌کند. این برنامه‌ها با الگو‌سازی‌های غلط، ذهن جوانان و نوجوانان را به نحو‌های رنگین خدشه دار می‌کند.

حامدی تصریح کرد: از نمونه‌های الگو‌گیری‌ها نا متناسب می‌توان به اغتشاشات اخیر اشاره داشته باشیم که متأسفانه ما دیر هنگام الگو‌های درست رل معرفی کردیم. برای مثال سران اغتشاشگری که تنها خواسته‌ای که به دنبال آن بودند، اخذ اقامت از کشور‌های غربی بود که به همین دلیل این مسائل پیش آمد.

وی اضافه کرد: ماهم در اعتراف جوانان دیدیم که اغلب اظهار داشتند که تحت تأثیر این مسائل قرار گرفتند تا آنان به خواسته‌های خودشان برسانند؛ مقصر این کوتاهی خودمان هستیم و هر کسی در حد خودش باید استعفار و جبران کند.

امام جمعه پردیسان یادآور شد: ما نباید در برابر آن شخصیت‌سازی و چهره پردازی‌های به ظاهر ساده‌اندیش باشیم و اگر ساده‌اندیش باشیم مجدداً شاهد این اغتشاشات خواهیم بود و عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت و هر کسی در حد مسئولیت باید پاسخگوی مسأله باشیم.

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار