یک کارشناس مذهبی:

امام صادق(ع) حق بزرگی در توسعه و نشر علوم اسلامی و انسانی دارد

یک کارشناس مذهبی با اشاره به نقش بی‌بدیل امام صادق در تربیت و ترویج علوم اسلامی و انسانی گفت: این امام همام یکی از پیشگامان در توسعه علم و دانش در جهان اسلام است.
کد خبر: ۹۵۱۲۹۵۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

امام صادق(ع) حق بزرگی در توسعه و نشر علوم اسلامی و انسانی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام موسوی در مراسمی با اشاره به تأثیرات علمی و فرهنگی امام صادق علیه الاسلام، بیان داشت: علوم امروز و علم روانشناسی مدیون زحمات علمی امام صادق علیه‌السلام است.

وی در ادامه در مورد زندگی‌نامه امام صادق(علیه‌السلام ) گفت:در تقسیم‌بندی امروز به احکام شرعی و فرعی و به هر دانشی که از سوی خداوند برای هدایت ما آمده، فقه می‌گویند، که رسولان آن را به ما می‌آموزند.

موسوی یادآور شد: امام صادق علیه‌السلام یکی از امامانی بودند که در مکتب ایشان فقه تدریس می‌شد و چهار هزار شاگرد ممتاز از این مکتب علم آموزی کردند. امام در مورد علوم و اعتقادات بسیار تلاش کردند و تبلیغ و مباحثه نمودند.

وی اضافه کرد: ایشان قلوب مردم را معالجه کردند و آن‌ها را نجات دادند، قلب انسان اگر اصلاح شود انسان خودبه‌خود در مسیر درست قرار می‌گیرد و هدایت می‌شود. روانشناسی امروز یکی از آن علومی است که بسیار به مکتب امام صادق علیه‌السلام بسیار نزدیک و مدیون است.

انتهای پیام/ کهندانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار