خبرهای داغ:
یادداشت فاضل حیدری؛

اهانت نمایندگان پارلمان سوئد به سپاه پاسداران سبک مغزیست

نمایندگان پارلمان سوئد به تازگی در ادامه تلاش‌ها برای احیای طرح شکست خورده غرب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به طرحی که دولت این کشور را ملزم می‌کند در چارچوب اتحادیه اروپا نهاد رسمی نظامی ایران را سازمان تروریستی شناسایی کند، رای مثبت داده اند.
کد خبر: ۹۵۱۱۹۷۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ بر اساس این مصوبه دولت سوئد موظف است تا برای افزودن نام سپاه به فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا اقدام کند! گفتنی است که این طرح غیرقانونی پیشتر در سطح شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مطرح اما به دلیل موانع قانونی با شکست مواجه شد وکنارگذاشته شد. اما چرا غربی ها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنقدر هراس دارند؟ پاسخ به این سوال قطعا بسیار واضح و روشن است؛ چرا که سپاهیان غیور و مومن و جان برکف همواره از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون توانسته‌اند در عرصه‌های گوناگون یار و یاور کشور و نظام جمهوری اسلامی باشند موضوعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکاته بارها بر آن تاکید کردند و فرمودند: «سپاه در تاریخ شناخته‌شده‌ ما، یک پدیده‌ کم‌نظیر، شاید هم بی‌نظیری است؛ یعنی موجودی است که ولادت و رشد و نمای آن، در صحنه‌ انقلاب، آن هم در عرصه‌ دشوارترین آزمونهای انقلاب بود.» آری، براین باوریم که اینها آب درهاون می کوبند! چرا که هیچگاه دریای عظمت و قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این اقدامات مسخره غربی ها و دولت سوئد کثیف نخواهد شد و تروریستی خواندن نیرویی که داعش را ازمنظقه بیرون راند و همچنان مدافعان حریم ولایت است، فقط نشانه تروریست بودن خود غربی هاست. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ونیروهای مسلح مانند ارتش،‌ بسیج، نیروی انتطامی و وزارت دفاع، بازوان توانمند کشور و مردم هستند و هیچ کشوری حق ندارد به این نیروها توهین کند؛ چرا که توهین به ساحت این نیروهای جان برکف یعنی توهین به مردم ایران. ملت های مسلمان منطقه خاورمیانه شکست داعش که بزرگترین گروه تروریستی جهان بوده را مدیون حضور و فداکاری های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند پس چگونه ممکن است دولت سوئد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریستی بداند؟ به نظر می رسد دولت سوئد از تحریم این نهاد مقدس به عنوان یک نهاد تروریستی هدف دیگری دارد و آن مقابله با جمهوری اسلامی و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی است.

در پایان این نوشتار باید خدمت خوانندگان محترم این مطلب را بازگو کرد که اقدام نمایندگان پارلمان سوئد فاقد وجاهت قانونی و خلاف حقوق بین‌ الملل است چرا که کشور‌ها در اجرای ماده ۲ منشور ملل متحد در روابط بین‌ المللی خود باید از توسل به تهدید یا هر نحو دیگری که با اصول و روش‌ های ملل متحد متباین باشد امتناع کرده و در صورت تخطی از آن، لازم است اقدامات حقوقی متناسب از طریق سازوکار‌های بین المللی مرتبط صورت گیرد و ما از دولتمردان محترم و دستگاه دیپلماسی کشور به ویژه قوه محترم قضاییه در خواست داریم تا به شدت به این اقدام نابخردانه پارلمان سوئد پاسخ مناسب و در خوری دهند و از لحاظ حقوقی این موضوع را پیگیری کرده و یکبار برای همیشه جلوی این توهین ها به ارزشی ترین و خدوم ترین نهاد کشور که خاستگاه مردمی دارد را گرفته و با قدرت دیپلماسی و حقوقی کشور چنان مشت محکمی بر دهان دولت سوئد و نمیاندگان پارلمان آن کشور بزنند که درس عبرتی برای سایر کشورهای غربی یاوه گوباشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها