مدیرعامل موسسه امام حسین(ع) در استان خراسان رضوی:

به آینده جشنواره علمی پژوهشی "تا ثریا" بسیار امیدوارم

مدیرعامل موسسه علمی آموزشی امام حسین(ع) در استان خراسان رضوی با اشاره به رشد چشمگیر جشنواره علمی پژوهشی «تا ثریا» گفت: در طول هشت سال برگزاری جشنواره هر چه جلو می رویم، امیدمان از این رشد و تعالی بیشتر می شود.
کد خبر: ۹۵۱۱۸۱۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ اکبر رحیمی با اشاره به رشد چشمگیر جشنواره علمی پژوهشی ((تا ثریا)) اظهارکرد: در طول هشت سال برگزاری جشنواره هر چه جلو می رویم امیدمان بیشتر شده که من و همکارانم از این رشد و تالی بسیار راضی هستیم و خدا را برای داشتن این نوجوانان فهیم و کوشا شاکریم.

 مدیرعامل موسسه علمی آموزشی امام حسین علیه السلام در استان خراسان رضوی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ما در آینده نیازمند جوانان تراز انقلاب برای مدیریت بخشهای مختلف جامعه هستیم و باید برای تربیت آنان تلاش کرد.

وی تصریح کرد: جشنواره تا ثریا میتواند بستری باشد تا علاوه بر ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق در بین دانش آموزان به عنوان یک اصل در مراکز آموزشی برای رشد علمی آیند سازان انقلاب تلاش کند.

وی افزود: دانش آموزان در این جشنواره به صورت کاربردی در موضوعات علمی تمرین و با هم رقابت می کند.

رحیمی با استقبال کم نظیر دانش آموزان برای شرکت در جشنواره گفت: از ۲ هزار و ۵۵۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه جشنواره تعداد ۵۵۰ مقاله شایسته بررسی در مرحله اول قرار گرفت و از این تعداد ۱۷۱ مقاله به مرحله دفاع در حضور اساتید دانشگاهی راه یافت که این یک افتخاری برای جامعه علمی مدارس امام حسین است.

وی تاکید کرد نتایج قضاوت داوران در کارگروهی بررسی و نفرات برتر و افراد شایسته تقدیر مشخص خواهد شد.

یکی از داوران جشنواره: سطح مقالات دانش آموزان مدارس امام حسین دانشگاهی است

دکتر مصطفی باقرزاده یکی از داوران جشنواره در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سطح علمی جشنواره گفت مقالات دانش آموزان مدارس امام حسین با برخی از مقالات دانشجویان در دانشگاه ها رقابت میکند و این از نتایج حمایت‌ها و نگاه علمی، آموزشی متولیان موسسه امام حسین علیه السلام است.

وی با تجلیل از برخی دانش‌آموزان ارائه دهنده مقالات و دفاع کننده از دیدگاه ها و طرح های خود گفت: توقع من این بود که مدارس امام حسین در مشهد در رقابت‌های امروز رتبه های اول را کسب کنند اما برخی از شهرستان های استان به نظرم در این رقابت ها قوی تر ظاهر شدند و این حاکی از توجه موسسه امام حسین به تمامی مناطق استان به یک اندازه است.

خبرنگار/غلامرضا ترابی

ارسال نظرات
پر بیننده ها