بیان زندگی حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) در حلقه صالحین پایگاه شهید محمد بنیادی قم

حلقه صالحین نوجوانان پایگاه شهید محمد بنیادی به مناسبت همپوشانی با ایام شهادت حضرت حمزه(ع) با موضوع آشنایی بیشتر با این شخصیت مهم و تأثیرگذار صدر اسلام تشکیل شد.
کد خبر: ۹۵۱۰۶۴۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

بیان زندگی حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) در حلقه صالحین پایگاه شهید محمد بنیادی قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، تیموری، مربی این حلقه صالحین نوجوانان این پایگاه در سخنانی با اشاره به شخصیت و جایگاه حضرت حمزه علیه الاسلام، بیان کرد: حمزه در سال ششم بعثت به اسلام گروید؛ معروف است که او هنگام بازگشت از یکی از شکار‌های خود شنید که عمرو بن هشام (مشهور به ابوجهل) برادرزاده‌اش محمد را توهین کرده؛ پس یک راست نزد عمرو بن هشام رفته، با نواختن ضربه‌ای به او گفت: «به چه جرأتی به محمد توهین می‌کنی وقتی که می‌دانی من پیرو مذهب او هستم. اگر جرأت داری جواب این ضربه را بده. »

وی افزود: از آن روز به بعد حمزه به عنوان محافظ اسلام شناخته می‌شود، شهادت‌ایشان این گونه بود که: در چنین روزی در جنگ احد حضرت حمزه سید الشهداء و ۶۹ نفر از مسلمانان به شهادت رسیدند. آن حضرت مردى شجاع و با هیبت بود و در این جنگ به دست وحشى و به دستور هند همسر ابوسفیان کشته شد. در این روز بر اثر فداکاری‌ها و شجاعت‌هایی که‌امیرالمؤمنین پس (ع) در دفاع از وجود شریف خاتم الانبیاء (ص) و حفاظت از آن حضرت نشان داد جراحت‌های زیادى بر بدن مبارکش رسید.

انتهای پیام/ کهندانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار