مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر:

شهید مطهری در علوم مختلف جامعیت داشت

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی گفت: اگر مبارزات علمی و فکری، قلمی و نقلی شهید مطهری نبود بدون شک ما در همه حوزه‌ها خسارات بسیاری متحمل می‌شدیم.
کد خبر: ۹۵۰۸۷۱۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، آیین بزرگداشت مقام معلم، هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته بسیج فرهنگیخبرگزاریان امروز با حضور و سخنرانی حجت الاسلام هاشمی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، فرماندهان و مسئولین ادارات و ارگان‌های نظامی و انتظامی، معلمان و مربیان برتر در حوزه تعلیم و تربیت عقیدتی و سیاسی در سالن کانون امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: امام خمینی (ره) درباره آثار شهید مطهری فرمودند؛ همه آثار ایشان بدون استثناء مفید است بررسی کتاب‌های شهید مطهری برای تعلیم و تربیت جامعه اسلامی ضروری است.
حجت الاسلام سید عبدالرضا هاشمی، با اشاره به تحمل همه رنج‌ها و سختی‌های رسول الله محمد (ص) برای تبیین دین اسلام، گفت: عالمان دینی جمهوری اسلامی برای پیروزی انقلاب با الگوبرداری از رسول الله (ص) همه سختی‌ها و شکنجه‌ها را پشت سر گذاشتند تا زمینه‌ساز بروز انقلاب اسلامی شوند.
وی بیان داشت: در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی، علمای بزرگی داشتیم در حوزه‌های فقه و اصول و مکتب، هم عقلی و نقلی همه بنای آن‌ها حفظ دین، پاسداشت ارزش‌ها و دفاع از مکتب رسول الله (ص) بوده، اما کسانی که جامعیت کامل را داشته باشند برای دفاع از مکتب در همه حوزه‌ها کم بودند، شهید مطهری این چنین شخصیتی است.
هاشمی با بیان اینکه مخاطب شهید مطهری دائما جوانان بودند و ایشان در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی بنیان‌های فکری جوانان را در حوزه و دانشگاه با ایدئولوژی اسلامی و عقاید شیعی پایه گذاری کرد افزود: تاثیر شهید مطهری در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار زیاد بود، آثار ایشان با توجه به اینکه با دلسوزی، دغدغه مندی و با خلوص نیت نوشته شده اند فرازمانی هستند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ابراز امیدواری کرد و یادآور شد: من و شما به عنوان معلم، مربی و مبلغ دین، باید به سلاح مطالعه و جهاد تبیین، مسلح بشویم.
حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه اندیشه‌های شهید مطهری پس از پیروزی انقلاب اسلامی چراغ راه برای نظام جمهوری اسلامی شده است، عنوان کرد: این اندیشه و علم و تفکرات شهید مطهری نشأت گرفته از توجهات ایشان به قرآن کریم، اهل بیت عصمت و طهارت است.
وی گفت: دشمن در حوزه عقلی و نقلی، جنگ شناختی راه انداخته است، باید در عرصه جهاد تبیین، در عرصه حرکت برای روشن گری جامعه، در عرصه معرفی ظرفیت‌ها و غیره، مسلح شویم، دشمن با تمام وجود برنامه ریزی می‌کند تا ما و جامعه پیرامونی ما را متزلزل کند و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد.
این استاد ارجمند خاطر نشان کرد: دولت و نیرو‌های انقلابی در جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند و زحمات فراوانی متحمل می‌شوند، ظرفیت‌های این انقلاب فوق العاده است، در همه زمینه‌ها (اقتصاد، دانش، سیاست و غیره) دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری هستیم.
هاشمی با اشاره به اینکه مردم ما از دیرباز در حوزه عفت و پاکدامنی، دین داری و دفاع از اهل بیت و دفاع از اسلام، سبقه خیلی خوبی دارند، تاکید کرد: اینکه عده‌ای خود را بزک می‌کنند و در کوچه و خیابان به راه می‌افتند و بی حجابی و بی عفتی را رواج می‌دهند عددی نیستند و فقط چهره زشت خود را به دیگران عرضه می‌کنند، این‌ها فریب خورده دشمن هستند و با گفتگو، تبیین موضوع و زبان نرم می‌توان آن‌ها را اصلاح کرد.
در پایان مراسم از تعداد ۶۸ مربی نمونه و معلم فرهیخته تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار