پیام فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام به مناسبت روز معلم

سردار موحد به مناسبت ۱۲ اردیبهشت و سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم با صدور پیامی نسبت به اهمیت نظام تعلیم و تربیت در مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۰۸۶۵۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

پیام فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مشروح پیام سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم به این شرح است:

آنچه از معارف و مفاهیم قرآن کریم بر می‌آید به صراحت نشان میدهد که معلمی و تعلیم از ویژگی و صفات خداوند متعال است که این نعمت پر خیر و برکت را به انبیا و اولیای خود نیز ارزانی داشته است.

۱۲ اردیبهشت یادآور عروج ملکوتی استاد شهیدی است که بی شک از مهمترین و بزرگترین معلمان انقلاب اسلامی بود، شخصیت کم نظیری که قبل از انقلاب اسلامی در دو بعد مهم اصلاح انحرافات فکری و فرهنگی و پاسخگویی به شبهات و خرافات، زمینه ساز پرورش نسلی اثرگذار و کارآمد شد.

جایگاه معلمان در نظام تعلیم و تربیت، شکوفایی استعدادهای نهفته، هدایت جامعه به سمت کمال و پیشرفت و پرورش نسل متفکر، نقاد، دغدغه‌مند و دلسوز برای مردم و کشور، قابل مقایسه با دیگران نیست و به همین جهت ضرورت دارد تا مقام معلم که در حقیقت پاسداشت علم و دانایی است گرامیداشته شده و دغدغه‌های آنها بخصوص در مسأله معیشت و رتبه بندی فرهنگیان زودتر به سر منزل مقصود برسد.

معلمان عزیز سرداران جبهه فرهنگی هستند، همان عرصه‌ای که امروز مورد هجمه و تهاجم دشمنان در جنگ ترکیبی و شناختی قرار گرفته است؛ معلمان با جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی خود می‌توانند نسل جوان و آینده‌سازان کشور را با روشنگری از این توطئه‌های پردامنه دشمنان به سلامت عبور داده و مسیر روشن آینده را در مقابل دیدگان آنها ترسیم نمایند.

نشاط، عزت، پیشرفت و تعالی یک جامعه به‌ پویایی عنصر فرهنگ و آموزش آن بستگی دارد که بخش مهمی از این نیاز اساسی توسط فرهنگیان و معلمان در نظام تعلیم و ترکیه انجام می‌پذیرد و ملت رشید، متمدن و ریشه‌دار ایران مفتخر است که در طول تاریخ علم و اندیشه همواره سرآمد علم و دانش بوده و امروزه نیز پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های مختلف دانشی، گواهی بر این حقیقت است که باید تا شکل گیری کامل تمدن نوین اسلامی با قدرت و سرعت بیشتری دنبال شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار