برگزاری کلاس«قدرت پنهان زن» در پایگاه شهید لطفی‌نیاسر قم

کلاس«قدرت پنهان زن» با موضوع نگاهی نو به سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در رهبری جامعه زنان در پایگاه شهید لطفی‌نیاسر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۸۰۱۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

برگزاری کلاس«قدرت پنهان زن» در پایگاه شهید لطفی‌نیاسر قم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، این سلسله جلسات با مربیگری خانم خندق آبادی سه شنبه ها ساعت 16تا 19 در مسجد امام سجاد علیه السلام برگزار می‌شود. 

در این جلسه قسمت دوم کتاب قدرت پنهان سیره مطالعاتی اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها با موضوع رهبری جامعه زنان؛ از «مدیریت عواطف اجتماعی» در اسلام تا «مردوارگی زن» در غرب مورد بررسی قرار گرفت.

 

خانم قانونی مسوول اجتماعی پایگاه شهید لطفی نیاسر در رابطه با برگزاری این دوره گفت: این جلسه با توجه به بحث داغ این روزها و دغدغه بانوان محله، موضوعات روز جامعه مورد کنکاش و تبادل نظر قرار گرفت.

 

در بخشی از بخش دوم این کتاب آمده است:

تمدن غرب، گرچه مدّعی ایجاد هویت اجتماعی برای زن است اما در واقع باعث «مردوارگی» در بانوان می‌شود، زیرا همان تحصیل و اشتغال مردانه را برای زنان تجویز می‌کند و به فطرت رقیق آن‌ها ضربه‌ای اساسی وارد می‌کند. اما توجه به سیره مخدراتی همچون حضرت هاجر (که با عاطفه خود، مبدأ شکل‌گیری شهر مکه به‌عنوان مرکز عبادت در کرۀ زمین شد) نشان می‌دهد که برای نقش‌آفرینی زن در جامعه، نیازی به تحصیل و اشتغال متداول در غرب نیست و «سرپرستی عواطف اجتماعی» می‌تواند جایگزین این مردسالاریِ مدرن شود. رفتارهای موج‌آفرین و حادثه‌ساز حضرت صدیقه طاهره (س) در حمایت از نهضت نبوی، عاملی مهم در مدیریت ایشان بر جامعه زنان مدینه بود که یک نمونه از آن، موجب هدیه بزرگ الهی به ایشان در قالب «تسبیحات حضرت زهرا (س)» شد. امروزه نیز زنان مومن می‌توانند هویت محله‌ها و شهرها را بر محور دفاع از کلمه توحید بازآرایی کنند و با مدیریت عاطفه در اقوام و همسایگان و محله، مرکزی برای جهاد تبیین در منطقه خود باشند.

انتهای پیام/ عزیزی پور

ارسال نظرات
آخرین اخبار