خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

هنرمندان در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) همدان با بیان اینکه هنرمندان در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند، اظهار کرد: کار هنر، شکوفایی عواطف و احساسات و بیدار کردن دل‌ها است .
کد خبر: ۹۵۰۷۵۸۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام الیاس نجاری در دیدار با مسئول بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه هنرمندان در خط مقدم جبهه فرهنگی هستند، اظهار کرد: کار هنر، شکوفایی عواطف و احساسات و بیدار کردن دل‌ها است.

 وی بیان کرد: هنرمند، خلقِ اثر می‌کند و خالق اثر خود هست و هنرمندترین خالق، ذات باری تعالی است که نظام هستی را در زیباترین حالت خلق کرده و به تصویر کشیده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) همدان ادامه داد: از جمله اسامی خداوند متعال «مصور» است، نگارنده‎ای که به زیبایی تصویرگری کرده و دلربایی می‌کند و قرآن کریم زیباترین تجلی و خلق خدا است و دل‌های عشاق را به خود جذب کرده و متاثر می‌کند.

وی به عمق نگاه مقام معظم رهبری به هنر اشاره کرد و افزود: هنر از قدرت تاثیرگذاری بسیار بالایی برخوردار است و هنرمندان ارزشی، در نگاه اهل معرفت از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند بنابراین شاهد هستیم که از جمله برنامه‌های ثابت و سالانه رهبر حکیم و فرزانه ایران اسلامی جلسه صمیمی با هنرمندان عزیز است و این نشان از نگاه عمیق و اهتمام ایشان به هنر و هنرمند است چرا که هنر فرازمانی و فرامکانی است به ویژه در کشور عزیز ما که اکثر هم وطن‌ها از ذوق هنری برخوردار هستند.

نجاری اضافه کرد: رفته رفته اهمیت هنر در جامعه ما بیشتر شده و تاثیر بیش از پیش آن در عرصه‌های مختلف اجتماعی سیاسی و فرهنگی قابل مشاهده است و این وظیفه هنرمندان ارزشی و الهی را سنگین‌تر کرده است.

وی ادامه داد: امروزه هنرمند ارزشی، فردی مجاهد در عرصه فرهنگی است و در خط مقدم این جبهه قرار دارد و می‌توانند در همه عرصه‌ها نقش آفرین باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) همدان در پایان با بیان توصیه‌هایی در خصوص جایگاه بسیج هنرمندان افزود: باید ضمن شناسایی ظرفیت‌های موجود هنری استان جذب حداکثری بسیجیان هنرمند، ارتباط چهره به چهره و مستمر با هنرمندان، تربیت هنرمند ارزشی و الهی و رهبری مجموعه‌های هنری استان از اولویت‌های کاری بسیج هنرمندان در سال جدید باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار