خبرهای داغ:

توسعه آبياري نوين و تغيير الگوي كشت از راهكارهاي جبران كم آبي در حوضه دریاچه ارومیه

تبریز- مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر از بازدید مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از فاز 9 طرح احیای دریاچه ارومیه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۶۰۱۷
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، احمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های حوضه درياچه اروميه «بسط و توسعه مدیریت محیط زیست و معیشت‌های پایدار در دریاچه ارومیه» در گفتگو با خبرنگاران گفت: تغييرات اقليمي و استمرار خشكسالي در سنوات گذشته از عوامل اصلي خشك شدن درياچه اروميه است و توسعه آبياري نوين و تغيير الگوي كشت محصولات كشاورزي از راهكارهاي جبران كم آبي و یکی از راه کارهای اساسی است.

وی در ادامه گفت: در این راستا بسیار خرسندیم که شاهد مشارکت و همراهی  مردم و نهادهای سازمانی و بین المللی با برنامه هاي احياي درياچه هستیم.

آیت الله عبادپور مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این بازدید به اهمیت توجه به آموزش كشاورزان با اجرای پروژه های مختلف و نحوه مديريت آب كشاورزي در وضعيت كنوني به توسعه کشاورزی پایدار و حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

شهرستان عجب شیر در حدود۷۰کیلومتر بیشترین طول حاشیه دریاچه ارومیه قرار گرفته و کاهش آب کشاورزی در این شهرستان که در حوضه دریاچه ارومیه قرار دارد از جدی ترین مشکلاتی است که تحت تاثیر پسروی آب این دریاچه است و به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقلیم خود بیش از دیگر مناطق، با آن دست به گریبان است. در این شهرستان با اجرای طرح‌های موفق شاهد یادگیری و اجرای برنامه های مدیریت باغی و زراعی مطلوبی در عرصه مصرف بهینه آب در کشاورزی و نیز حفاظت از محیط زیست متعادل در راستای کشاورزی پایدار هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار