خبرهای داغ:

طومار بسیج جامعه زنان میانه در حمایت از حجاب و تقبیح بی حجابی

تبریز- بسیج جامعه زنان میانه با امضای طوماری خواستار متوقف کردن روند فزاینده بی حجابی در جامعه، از سوی مسئولان شدند.
کد خبر: ۹۵۰۴۵۲۰
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در متن این طومار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

   «حجاب یک ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، حجاب محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی، و کشف حجاب نیز، هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی.» (امام خامنه ای مدظلّه العالی - رهبر فرزانه انقلاب اسلامی)

                  

   دشمنان در سالهای اخیر همواره از همه ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای خود برای هنجارشکنی و چند قطبی سازی در جامعه و تقابل و تضاد هنجاری و نهایتا بی هنجاری حول محور حجاب استفاده کرده و می کنند و در ماه‌های اخیر و پس از شکست دشمن در آشوب‌های خیابانی که یک جنگ تمام عیار شناختی و ترکیبی بود، تهاجم در بخش فرهنگی آن با هدف دوقطبی سازی‌ها شدت گرفته است. مصداق عینی و اجتماعی آن نیز در تحریک معدودی از دختران و بانوان به هنجارشکنی و نادیده گرفتن حجاب اسلامی به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی و حقوق شهروندی، نمود پیدا کرده است.

   اکنون با مشاهده برخی انحرافات و کشف حجاب های علنی و سازمان یافته و هنجارشکنانه در سطح شهرستان میانه، خصوصا محدوده میدان معلم و معلم شمالی و تسری این پدیده به سایر نقاط شهر، ما مردم متدین شهرستان میانه خصوصا زنان و بانوان محجبه، عفیف و دغدغه مند بر خود فرض می دانیم برای پاسداری از ارزشهای محوری، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، خواسته خود را مبنی بر داشتن جامعه ای عفیف و نجیب، به گوش نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مسئولین عزیز شهرمان برسانیم تا این دغدغه ارزشمند خانواده ها و دغدغه‌ مندان تربیت نسل آینده را به نهاد‌ها و مسئولین مربوطه منتقل کنند.

    بر همین اساس هشدارها و مطالبات اساسی جامعه متدینین و دلسوزان، بالاخص بانوان متدین و محجبه و دغدغه مند را یادآور می شویم : 

   ۱- با توجه به آسیب های جبران ناپذیر پیام رسان های خارجی همچون اینستاگرام، توییتر و واتساپ درخصوص تغییر سبک زندگی، افزایش خیانت های زناشویی، افزایش طلاق، ترویج همجنسگرایی، ترویج اسلام ستیزی، زمینه سازی و سازماندهی اغتشاشات در ایران، آموزش وحشیگری و ساخت سلاح های خطرناک دست ساز، و ترویج خودتحقیری و اعتماد به غرب، خواستار فیلترینگ کامل این پیام رسانها هستیم.

   2- راه اندازی شبکه ملی یا شبکه اسلامی اطلاعات در کشور عزیزمان ایران و انتقال این خواسته به حق، به مسئولین رده بالای کشوری را خواستاریم.

   3- پیگیری و اجرای مطالبات حکیمانه و به حق مقام معظم رهبری مدظله العالی در زمینه احیای غیرت دینی و حجاب و پوشش اسلامی و رسیدگی به وضعیت نابسامان فرهنگی شهرستان میانه، خواسته قلبی و جدی جامعه متدین ماست.

   4- روند اجرایی شدن بیانیه وزارت کشور در خصوص حجاب و عفاف و در اولویت قرار دادن موضوع عفاف و حجاب در برنامه های دستگاه های اجرایی شهر برای مقابله با فرایند بی حجابی و بد حجابی و تعیین ضوابط و هنجارهای روشن، در مورد انواع لباس و پوشش افراد در بخش های رسمی و اداری شهر، تسریع یاد.

   5- نظارت مستمر و موثر بر عملکرد واحدهای صنفی عرضه لباس های بانوان در بازار و ملزم ساختن این واحدها جهت فروش لباس های مناسب و اسلامی و متوقف ساختن واحدهای ترویج ابتذال، و درصورت تخلف، برخورد قاطع و مناسب با متخلفین، باید در سرلوحه امور قرار گیرد.

   6- ضوابط و قوانین خاص برای تولیدکنندگان لباس بانوان، در مجلس شورای اسلامی تعیین شده و نظارت دقیق و به موقع در این خصوص اعمال گردد و اماکن تجاری عمومی نسبت به رعایت پوشش اسلامی، به صورت مستمر مورد کنترل و بازبینی قرار گیرند.

   7- از نهاد ها و گروه های فعال در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، حمایت معنوی، مادی و قضایی به عمل آید.

 

والعاقبه للمتقین

ارسال نظرات
آخرین اخبار