خبرهای داغ:

برگزاری مجلس روضه و سینه زنی در روستای شبیشه حمیدیه

مجلس روضه و سینه زنی به مناسبت شهادت مولای متقیان در مسجد امام حسین(ع) روستای شبیشه برگزار شد
کد خبر: ۹۵۰۳۸۱۰
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

برگزاری مجلس روضه و سینه زنی در مسجد امام حسین علیه السلام روستای شبیشه حمیدیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه حمیدیه؛علی سلطانی فرمانده پایگاه ابوذرغفاری از برگزاری مجالس روضه و سینه زنی به مناسبت شهادت امام علی(ع) در مسجد امام حسین(ع) با حضور مردم ولایتمدار و دوست دار اهل بیت علیهم السلام این روستا برگزار شد

 

در این مراسم عبدالرحیم عبیداوی امام جماعت مسجد با بیان کرامات و فضایل امیرالمومنین علیه السلام پرداخت و در سخنان خود به مصیبت شب شهادت مولای ما را تشریح کردند 

 

عبدالرحیم عبیداوی با بیان کلامی از بزرگان گفتند در شب‌های قدر درخواست ما از پروردگارمان دو چیز است: یکی ترمیم نسبت به گذشته و دیگری ترسیم امور آینده.

وقتی می‌‏گوییم «أَسْتَغْفِرُ اللهَ رَبّی وَ أَتُوبُ إِلَیْه» و استغفار می‌‏کنیم، به مقام غفاریت خداوند پناه می‌‏بریم. ما امشب از خدا بهترین ترمیم را طلب می‌‏کنیم. یعنی می‌‏گوییم خدایا! این معاصی را از من جدا کن و مرا تطهیر کن. به شاهدان معصیت من نیز بگو یادتان برود که این بنده چه کار کرده. هیچکس نتوانسته این مقامات الهیه را ادراک کند که «غافر الذنب» و «رحمه ‏للعالمین» بودن خداوند به چه معناست. نه مقام رحمت او را کسی درک کرده و نه مقام مغفرت او را. حتی نیازی نیست که بگوییم «أَسْتَغْفِرُ الله». همین ‏که خدا ببیند ما در دلمان پشیمان و خجالت‏زده هستیم، رحمت و غفرانش را شامل حال ما می‌‏کند.»

 

عبیداوی سخنران برنامه در پایان با اشاره به معنای قدر و منزلت شب قدر که بیش از ارج هزار ماه است هرگز به معنای ارزش اعتباری در برخی از دانش‌های باید و نباید اعتباری، نخواهد بود، بلکه به معنای ارج وجودی و شدّت درجه هستی است که ارزش دانش های بود و نبود است نه باید و نباید. البته چنان ارج وجودی که در حکمت نظری مطرح است پشتوانه تدوین قوانین ارزشی باید و نباید فقهی خواهد بود لذا امتثال دستورهای دینی وسیله مناسبی برای تکامل وجودی روح است.

 

در پایان برنامه مداح اهل به مرثیه سرایی و مداحی درباره امام علی ع پرداختند.

برگزاری مجلس روضه و سینه زنی در مسجد امام حسین علیه السلام روستای شبیشه حمیدیه

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار