۷۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و مدافعان حرم در قم چاپ شد

مدیر ادبیات و هنر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم از چاپ شدن ۷۰ عنوان کتاب در حوزه هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم مطهر حضرت زینب(س) توسط این بنیاد در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۳۳۷۱
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

۷۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و مدافعان حرم در قم چاپ شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، وحید رسولی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: کتاب‌های چاپ شده در بخش‌های رمان، کارهای پژوهشی، خاطره‌نگاری، اسنادی و تاریخ شفاهی بوده‌است.

وی بیان کرد: چاپ جلدهای پنج، ۶ و هفت از بیان خاطرات رزمندگان لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) با عنوان «روایت مردانگی» از آثار شاخص به چاپ رسیده‌بود که به عملیات‌های مختلف این لشکر در دفاع مقدس پرداخته‌است.

وی ادامه داد: مجموعه سه جلدی از مقالات دفاع مقدس با عنوان «مجموعه مقالات دفاع مقدس» از دیگر آثار شاخص چاپ شده‌ در سال ۱۴۰۱ بود.

رسولی اظهار داشت: کتاب معرفی شهدای نیروی هوایی استان قم با عنوان «آسمانی های پرواز» نیز دیگر اثر شاخص چاپ شده درسال گذشته محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته همچنین بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب صوتی و پادکست با موضوع دفاع مقدس توسط این بنیاد در قم تولید شد.

وی افزود: از بین ۷۰ کتاب منتشر شده در سال گذشته تعداد چهار کتاب به زبان انگلیسی و یک کتاب نیز به زبان کره‌ای ترجمه شده‌است.

رسولی ابراز داشت: برگزاری پنج مسابقه کتابخوانی با مشارکت دیگر نهادها،‌کسب مقام برگزیده شاعر قمی در کنگره ملی شعر دفاع مقدس،‌شرکت در یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب مقدس و برگزاری جشنواره داستان نویسی از دیگر فعالیت‌های شاخص بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم در سال گذشته بوده‌است.

ارسال نظرات