خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

حمله‌های دشمنان در دوران‌های مختلف و اخیر، تهاجم به زن است

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه حمله‌های دشمنان در دوران‌های مختلف و اخیر، تهاجم به زن است، گفت: تحول آینده جهان به طرف تضعیف جبهه استکبار است که هم اکنون نشانه‌های بسیاری از آن آشکار شده است.
کد خبر: ۹۵۰۲۵۶۷
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

حمله‌های دشمنان در دوران‌های مختلف و اخیر، تهاجم به زن استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: دادگاهی شدن دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا، یک بی‌آبرویی برای تمام تمدن غرب است که یک رییس جمهور پرونده رفتار سوء اخلاقی، جنسی، مالی و کیفری دارد و به عنوان برهم‌زننده نظم اجتماعی شخصیت اول این کشور در دادگاه محاکمه می‌شود.
امام جمعه شاهرود گفت: باید روند اعتمادسازی بین ملت‌های اسلامی در منطقه تقویت شود و اتکا به توانمندی‌های خود در دستور کار قرار گیرد.
او با بیان اینکه این محاکمه یک جریان و تمدن است، ابراز کرد: خواسته این جریان و تمدن رهبری بخشی از دنیا بود، اما امروز خودشان این تمدن و سبک را در دادگاه به چالش کشیده‌اند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه آن افولی که رهبر معظم انقلاب فرمودند در آمریکا در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: حمله به کنگره و پارلمان آمریکا و این محاکمه از نشانه‌های افول این تمدن است و بیچاره هستند کشور‌هایی که هنوز هم فکر می‌کنند امنیت، اقتصاد و سیاست خود را باید با پشتیبانی آمریکا پیش ببرند.
امینی با بیان اینکه برخی کشور‌های منطقه متوجه افول آمریکا شده‌اند، افزود: باید روند اعتمادسازی ملت‌های اسلامی در منطقه تقویت شود و اتکا به توانمندی‌های خود در دستور کار قرار گیرد.
او به صدور رای دادگاه لاهه و محکومیت آمریکا اشاره کرد و گفت: حقانیت و مظلومیت ملت ایران در این دادگاه به اثبات رسید و این پیروزی بزرگی برای کشور است.
امام جمعه شاهرود به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هنرمندان و شاعران اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی همانطور که در زمان مغول هدف حملات بود، امروز هم مغول‌های زمانه کشور را در حوزه‌های مختلف مورد حمله قرار داده‌اند.
امینی با بیان اینکه امروزه باید دشمن شناسی، شیوه و نحوه مبارزه با آن‌ها در دستور کار باشد، ابراز کرد: هنرمند و شاعران با ابزار و سلاحی که خدا به آن‌ها لطف کرده است، باید دشمن‌شناسی، شیوه و راه مبارزه را با زبان و ابزار هنر در قالب شعر به خوبی بیان کنند که گاهی یک شعر، قصیده، رباعی و غزل به اندازه چند سخنرانی، میزگرد و کتاب در نفوس انسان‌ها بیشتر نفوذ پیدا می‌کند و تاثیرگذار خواهد بود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه از جمله حمله‌های دشمنان در دوران‌های مختلف و اخیر، تهاجم به زن است، اظهار کرد: به خاطر نقشی که زنان ایران اسلامی در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و در صحنه‌های مختلف داشته‌اند و موفقیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی و اقتصادی کسب کرده‌اند، مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته‌اند.
او به دیدار مسوولان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: اولویت کار کشور مسئله اقتصاد و معیشت مردم است و این به آن معنا نیست که فرهنگ و سیاست و سایر حوزه‌ها مهم نیستند.
امینی با اشاره به اینکه در کشور امکانات متنوعی برای رفع مشکلات وجود دارد، افزود: با امکانات موجود باید اقدام جدی و تدبیر کافی برای رفع مشکلات اقتصادی در کشور انجام شود.
امام جمعه شاهرود ثبات در سیاست‌ها و تصمیمات اقتصادی را از الزامات تحقق شعار سال برشمرد و ابراز کرد: دولتمردان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه باید مراقبت کنند که با یک مصاحبه به ایجاد تورم دامن نزنند.
او مبارزه با فساد را از دیگر الزامات تحقق شعار سال دانست و اظهار کرد: مبارزه با فساد باید به صورت مستمر باشد تا در بین مردم امیدآفرینی ایجاد کند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید اتکا به دلار در مبادلات از بین برود، افزود: با برنامه‌ریزی درست به مانند برخی از کشور‌ها باید به دنبال جایگزینی ارز‌های محلی برای مبادلات تجاری بود.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تحول آینده جهان به طرف تضعیف جبهه استکبار است که هم اکنون نشانه‌های بسیاری از آن آشکار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها