کمک ۱۳ میلیارد تومانی مردم تبریز در جشن گلریزان

تبریز- مردم نوع دوست، خیر و مؤمن کلان شهر تبریز در بیستمین جشن گلریزان این شهر با اهدای ۱۳ میلیارد تومان زمینه ساز آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد شدند.
کد خبر: ۹۵۰۲۴۷۴
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی در این خصوص اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم با کمک‌های خیران و برگزاری جشن‌های گلریزان در شهرستان‌های ۲۱ گانه آذربایجان شرقی، این کمک‌های مالی تا سقف ۴۰ میلیارد تومان اعم از کمک‌های نقدی و تعهدات جمع‌آوری شود.

رسول تقی پور با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی چشم انتظار کمک و مساعدت‌های مالی مردم برای آزادی هستند، میزان بدهی این تعداد از زندانیان را ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: اگر از این رقم ۳۵ میلیارد تومان توسط مردم نوع دوست و خیر برای ستاد دیه استان مساعدت شود، در ۶ تا ۸ ماه می‌توان نسبت به آزادی تمام این زندانیان اقدام کرد.

وی از آزادی تعداد ۵۵۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: بدهی این افراد بالغ بر ۵۳۰ میلیارد تومان بود که ستاد دیه استان ۲۲ میلیارد تومان آن را تأمین کرد و مبلغی در حدود ۴۷۳ میلیارد تومان نیز از طریق تقبل از محل اعسار تأمین شد.

تقی پور میزان آورده خانواده‌های زندانیان آزاد شده را ۳.۵ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس تسهیلاتی به میزان ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز با بهره چهار درصدی در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

به گفته وی همزمان با جشن گلریزان تبریز در شهرستان عجب شیر و هریس نیز این جشن برگزار و در سایر شهرستان‌ها نیز تا پایان ماه مبارک رمضان در روزهای آینده برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار