خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرگان:

آخرت بازخورد دنیای ماست/همراه با تلاوت قرآن تفکر و تدبر داشته باشیم

حجت الإسلام والمسلمین قاسمپور گفت: درسی که قرآن و اهل بیت به ما میدهند همین است که اگر میخواهیم انفاق کنیم از بهترین چیزها انفاق کنیم
کد خبر: ۹۵۰۲۴۲۴
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

آخرت بازخورد دنیای ماست/همراه با تلاوت قرآن تفکر و تدبر داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛حجت الاسلام والمسلمین قاسم پور در مراسم مشترک محفل انس با قرآن همرا با کارکنان نیروی انتظامی گرگان ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) به سبزپوشان حریم ولایت و امنیت گفت: قرآن نازل شد برای هدایت بشریت،برای زندگی و سعادت بشریت و به عبارتی کتاب زندگی انسان ها است.

وی افزود: تدبر در قرآن مهم است، اگر جزء خوانی قرآن انجام میشود، تلاوت قرآن بسیار ارزشمند است اما تدبر و تفکر در آیات در راستای رشد انسان بسیار موثر است و باید سعی شود ضمن تلاوت قرآن ،انسان در آیات تفکر و اندیشه هم داشته باشد.

قاسمپور ادامه داد:کریم اهل بیت،امام حسن مجتبی (ع) به کرامت معروف هستند، ایشان بارها بیش از نیمی از سرمایه خود را در راه خدا انفاق کردند، در تاریخ آمده کنیزی به ایشان شاخه گلی هدیه میکند و ایشان در برابر شاخه گل آن کنیز را آزاد میکند، هم ایشان و هم امیرالمومنین علی (ع) در روایات داریم آنقدر به سائل میبخشیدند که سائل تا یک سال بی نیاز از سائلی میشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرگان اظهار داشت:درسی که قرآن و اهل بیت به ما میدهند همین است که اگر میخواهیم انفاق کنیم از بهترین چیزها انفاق کنیم،از چیزهایی که دوست داریم انفاق کنیم همانطور که قرآن کریم میفرماید:« لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ»

وی عنوان کرد:شخصی از امام حسن مجتبی(ع) راجب مروت و جوانمردی سوال میکند و ایشان بیان میکنند، مروت چهار ویژگی دارد:اولین ویژگی مروت و جوانمردی اصلاح امر دین است، اصلاح امر دین یعنی انجام واجبات و ترک محرمات، اصلاح امر دین تنها در نماز و روزه و خمس و زکات و حج خلاصه نمیشود، حجاب و عفاف، غیرت مردان، کم فروشی بازاریان همگی بخشی از اصلاح امر دین است که باید به آن توجه ویژه داشت و به سادگی از آنها عبور نکرد،با مستحبات است که واجبات کامل میشود.

قاسمپور تصریح کرد: آخرت بازخورد دنیای ماست، در این دنیا هرجور عمل کردیم در آخرت برداشت خواهیم کرد،«الدنيا مزرعة الآخرة»، در قیامت هم انسان خودش و اعمالش را خواهد دید.اصلاح امر دین یعنی صوفی گری و صوفی مسلکی وخشکه مقدس بودن کنار، تساهل و تسامح هم به کنار، نمیشود هرجا که به نفع انسان بود سلیقه ای عمل کند و از دین برخی را بپذیرد و برخی را نپذیرد، این کار از ویژگی های منافق است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دومین ویژگی مروت این است که انسان مالش را نیکو درست کند،انسان باید حلال بدست بیارد و حلال خرج کند. متاسفانه گاهی افراد افراط و تفریط دارند و حلال بدست می آوردند ولی حرام خرج میشود. در قیامت از مال حلال هم حتی سوال میشود، این نیست که انسان مال حلال بدست می آورد هر کار خواست با آن مال حلال انجام بدهد، خیر نمیتوان گفت مال خودم هست میخواهم آتش بزنم، در قیامت سوال میشود، اگر مال را لازم نداری باید آنرا انفاق کنی، مال حلال هم باید در راه درست خرج شود.افراد با جاه و مکان و ثروت آزمایش میشوند، لقمه حلال و حرام روی چند نسل انسان تاثیر میگذارد.

وی بیان داشت: ویژگی سوم مروت تواضع داشتن است ،پیامبر(ص) میفرماید:من دوست دارم کسانی را که بلند به کوچکتر از خودشان سلام میکنند، این کار نفاق را از بین میبرد، کبر را از بین میبرد و موجب تواضع است.

قاسمپور در پایان گفت: ویژگی چهارم مروت نیز که امام حسن مجتبی(ع) بیان میکنند این است که انسان سعی کند در دل های مردم نفوذ کنند. اگر انسان با خوش اخلاقی در دل های مردم جای گرفت میتواند روی آنها تاثیر بگذارد.انسان با مال نمیتواند در دل مردم جای بگیرد بلکه با خوش اخلاقی انسان در دل مردم جای میگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار