خبرهای داغ:
رئیس هیئت ورزش روستای و بازی‌های بومی و محلی:

روستای تکه قهرمان جشنواره بهار در بهار نهاوند شد

همدان-رئیس هیئت ورزش روستای و بازی‌های بومی و محلی نهاوند گفت: روستای تکه قهرمان جشنواره بهار در بهار نهاوند شد.
کد خبر: ۹۵۰۲۴۰۴
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس ترکاشوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنوراه بهار در بهار همزمان با سراسر کشور از ابتدای سال جدید و همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در نهاوند آغاز شد.

وی گفت: همزمان با سراسر کشور  طرح ملی بهار در بهار در قالب جشنوراه‌ای سراسری در شهرستان نهاوند به صورت امتیازی برگزار شد که در تمامی بخش‌های این جشنواره که شامل ۳۰۰ امتیاز فعالیت ورزشی و ۳۰۰ امتیاز فعالیت فرهنگی و مذهبی در مساجد ویژه ماه مبارک رمضان روستای ولایت مدار و مومن تکه مقام نخست را کسب کرد.

رئیس هیئت ورزش روستای و بازی‌های بومی و محلی شهرستان نهاوند افزود: این طرح ملی همزمان با شروع سال جدید که با ماه مبارک رمضان شروع شد و از طرف فدراسیون تهیه و در اختیار هیئت‌های شهرستان قرار گرفت که بعد از بررسي‌هاي انجام شده روستای تکه در شهرستان نهاوند به عنوان پایلوت طرح با ۶۰۰ امتیاز  در شهرستان اول شد.

وی افزود: روستای زرامین سفلی با ۵۰۰ امتیاز دوم شد و روستای بابا قاسم با ۴۰۰ امتیاز سوم شد.

ترکاشوند گفت: هدف از اجرای این جشنواره ایجاد نشاط معنوی و اجتماعی با بارگیری از فرصت تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان و کشف استعدادهای ورزشی و فرهنگی ایجاد توسعه و گسترش بازیهای بومی و محلی و شور و نشاط اجتماعی با محوریت خانواده از طریق ورزش است.

وی بیان کرد: محورهای اصلی جشنواره شامل دو بخش فرهنگی ورزشی و اجتماعی است که در بخش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی اجتماعی شامل حضور در جلسات قرآنی برپایی نمازهای جماعت افطاری و پذیرایی از روزه داران و فعالیت ‌های اجتماعی با ۳۰۰ امتیاز است.

رئیس هیئت ورزش روستای و بازی‌های بومی و محلی شهرستان نهاوند گفت: در بخش ورزشی که شامل بازی‌های بومی و محلی مثل دالپلان، طناب کشی، هفت سنگ و مینی فوتبال و درختکاری و اقدامات مناسب در هر روستا و محله با ۳۰۰ امتیاز است که در مجموع امتیازات روستای برتر جشنواره برای استان و کشور انتخاب می‌شود که روستای تکه ۶۰۰ امتیاز کامل را کسب کرد.

وی افزود: در رشته مینی فوتبال به ترتیب تیم‌های شهید نادری شهید سهرابی و شهید پیرزادی اول تا سوم شدند در رشته دالپلان تیم  کانون فرهنگی و هنری شهدای تکه پایگاه بسیج و کانون هلال احمر رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند، همچنین در رشته طناب کشی تیم‌های شهید سهرابی و شهید پیرزادی و شهید نادری اول تا سوم شدند.

ترکاشوند با اشاره به ظرفیت و امکانات موجود در روستاها گفت: برای برگزای این جشنواره از امکانات اداره ورزش و جوانان هیات بومی و محلی پایگاه بسیج کانون فرهنگی و هنری  کانون روستایی هلال احمر و کمک خیران علاقه‌مند به ورزش برای تامیین بخشی از جوایز و استفاده از امکانات دهیاری‌ها استفاده کردیم.

وی در پایان گفت: در این جشنواره بیشتر دهه نودی و هشتادی‌ها حضور داشتند و روستای تکه به عنوان روستای برتر جشنواره بهار در بهار به استان همدان معرفی و از برترین‌های رشته‌های فرهنگی و ورزشی در پایان ماه مبارک رمضان تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار