خبرهای داغ:
آیت الله محمدی:

دشمن شناسی امام حسن(ع) یک شاهکار است

همدان-نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن‌شناسی امام حسن(ع) یک شاهکار است.
کد خبر: ۹۵۰۲۳۹۴
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) و روز فامنین که در مسجد اعظم شهرستان فامنین برگزار شد، اظهار کرد: دشمن‌شناسی امام حسن(ع) یک شاهکار است.

وی با تقدیر از هیئات مذهبی و مسئولین شهرستان افزود: برای شکوه و عظمت جایگاه امام حسن(ع) زحمات بسیاری کشیده شده است و حضور این نونهالان در مراسم که شخصیت آنها در حال شکل‌گیری است، بسیار اقدام خوبی است.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جای دارد به  دو فراز از شاهکارهای امام حسن مجتبی (ع) اشاره کنم که هر یک از این فرازها بیش از این کره زمین عظمت دارند.

وی با بیان اینکه عالی ترین درجه معرفت امام شناسی امام حسن مجتبی(ع) توفیق اطاعت در تمام شئونات از ایشان است، خاطرنشان کرد: امام حسن (ع) در سخت‌ترین شرایط زندگی کرد و بسیار مظلوم‌تر از امام حسین(ع) است چراکه امام حسین(ع) مظلوم بود اما ۱۴۰۰ سال است برای ایشان عزاداری می‌کنند، امام حسن(ع) در خانواده عجیب بود، شهادتش عجیب بود و امروز نیز در حق ایشان کم لطفی می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه استاندار و معاون سیاسی وی در دوران اسارت غربت امام حسن(ع) را تجربه و لمس کرده‌اند، ادامه داد: شاهکار اول امام حسن(ع) این بود که  ایشان در دوران معاو‌یه که خبیث‌ترین عنصر بود، با صلح چهره واقعی معاویه را برای همه مردم  نمایان کرد و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.

وی اضافه کرد: معاویه کاری کرده بود در تمام منبرها حضرت علی(ع) را لعنت می‌کردند و اگر این کار را نمی‌کردند، می‌گفتند نمازشان باطل است و معاویه افت دین، قرآن و انسانیت بود .

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از اصول دین ما دشمن‌شناسی است و معاویه گفت من آرام نمی‌گیرم مگر اسم محمد(ص) را از تمام اذنه‌ها پایین بیاورم.

وی ادامه داد: حدیثی در بهار الانوار است که امام صادق(ع) می‌فرماید؛ دنیا بداند عملکرد امام حسن(ع) در مقابل فتنه معاویه به حدی پربار است که اگر عملکرد ایشان را در یک کفه ترازو بگذارند و تمام آنچه خورشید به آن می‌تابد و غروب می‌کند در کفه دیگر، عملکرد امام حسن(ع) افضل‌تر است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار