کارشناس مسائل سیاسی:

جمهوری اسلامی بهترین نوع مردمسالاری دینی است

تبریز- کارشناس مسائل سیاسی، رای قاطع مردم ایران به جمهوری اسلامی را خط بطلانی بر تلاش های غرب و شرق علیه اسلام دانست و گفت: جمهوری اسلامی بهترین نوع مردمسالاری دینی است.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۷۶
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین عبدی در نشست زنده در فضای مجازی با بیان اینکه غرب و شرق در چند قرن اخیر همه تلاش خود را بر ناکارآمدی اسلام متمرکز کرده بود، افزود: آن ها تلاش داشتند  نقش‌آفرینی دین در جوامع را مانع پیشرفت ملت ها قلمداد کنند، اما انقلاب اسلامی مهر باطلی بر این ادعای واهی نهاد.

   وی یکی از سخت‌ترین کارها و در عین حال پرافتخارترین آن ها در نظام سازی را ترکیب جمهوریت و اسلامیت در اواخر قرن بیستم توسط انقلاب اسلامی عنوان و بیان کرد: آمریکا و شوروی سابق جهان را به دو بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بودند و علیرغم اختلافات ایدئولوژیک و اختلاف در منافع و روش، در یک مورد اشتراک نظر داشتند و آن ممانعت از دخالت دین در شئون اجتماعی و اداره جوامع بود.

   کارشناس مسائل سیاسی افزود: در چنین فضایی غبارآلودی، انقلاب اسلامی با نظریه جدید خود با عنوان «جمهوری اسلامی» مدلی را ارائه داد که هم بر نقش و تاثیرگذاری و حق مردم در اداره جامعه تاکید می کرد و هم بر پیاده سازی آموزه های الهی و دینی اسلام تاکید داشت و حضور و آرای قاطع آحاد مردم در همه پرسی سال ۵۸، مهر تاییدی بر این نظام جدید و جامع زد.

   عبدی در ادامه ضمن اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی کشور، این پشتیبانی مردمی را موجب تسهیل روند قدرت آفرینی، و تامین امنیت و منافع ملی نظام اسلامی توصیف کرد و متذکر شد: تحولات کنونی منطقه ای و جهان اسلام، گویای تاثیر پذیری بی نظیر جهان از مدل جمهوری اسلامی است که توانسته است حکومتی را به جامعه بشری ارائه دهد که تضمین کننده سعادت دنیوی و کمال اخروی آنان باشد.

   وی با بیان اینکه مخالفان این مدل متعالی، هنوز دست از ضدیت با آن برنداشته اند و به انحای مختلف سعی در ایجاد تردید و تشکیک در درستی یا نقش آفرینی آن دارند و با اتهاماتی نظیر تناقض جمهوری با اسلامی، اساس تئوری و ایده جمهوری اسلامی را زیر سوال می برند.

   عبدی در پاسخ به این شبه افکنی ها با اشاره به سخنانی از شهید مطهری، گفت: کلمه جمهوری، شکل حکومت پیشنهاد شده را مشخص می کند و کلمه اسلامی، محتوای آن را... یعنی اسلام  به عنوان یک دین در عین حال یک مکتب و یک ایدئولوژی است و طرحی است برای زندگی بشر در همه ابعاد و شئون آن.

    نشست زنده مجازی به همت حوزه شهید هاشمی نژاد سپاه میانه از طریق پیام رسان روبیکا برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار