مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر:

نفس کشیدن شخص روزه دار حکم ذکر و تسبیح خدا را دارد

تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر با اشاره به ویژگی‌های ماه رمضان گفت: در این ماه حتی خواب روزه دار نیز عبادت محسوب می‌شود و نفس کشیدن شخص روزه دار که یک عمل طبیعی است حکم ذکر و تسبیح خداوند را دارد.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۶۷
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام اسلام محمدزاده در جمع کارکنان سپاه شبستر بیان کرد: ماه رمضان، ماه قرآن است و خداوند می‌فرماید اگر شخصی در این ماه آیه‌ای از قرآن تلاوت کند معادل ختم قرآن دارد و قرائت سوره کوثر که با سه آیه کوتاه‌ترین سوره قرآن است ثواب سه ختم قرآن دارد.

وی افزود: خدا در ضیافت ماه رمضان، با پذیرایی معنوی، می‌خواهد در کنار بهره‌ ناچیز جسمی؛ بهره کامل روحی عطا فرماید. خداوند تبارک و تعالی در این میهمانی، گوهر جان‌ و روح انسان‌ که به ابدیت ارتباط دارد را، در مهمانسرای رمضان فرا خوانده است.

حجت الاسلام محمدزاده اضافه کرد: این پذیرایی باید با جان و روح انسان، سنخیت داشته باشد نه با جسم او بنابراین خدا در ضیافت ماه رمضان، با توفیق اطاعت و بندگی، با توفیق دوری از گناه، با خودسازی معنوی، با فراهم شدن اسباب سعادت، با تحصیل تقوا، با معنویت، با تقرب به خدا، با اخلاص؛ از روزه‌دار در «مهمانسرای رمضان» پذیرایی می‌کند.

وی اظهار کرد: خداوند آرام آرام از ماه رجب و شعبان، زمزمه های مهمانی خود را در ادعیه مختلف بیان می کند و بهانه های متفاوتی را برای دستگیری و گره گشایی از بندگان ایجاد می کند و در ماه رمضان این عنایات بسیار خاص و ویژه به اوج می رسد. به همین دلیل از ماه رمضان به ماه مهمانی خدا و ضیافت الله تعبیر می شود.

ارسال نظرات