از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲؛

ورود ۶۶ هزار و ۱۷۵ گردشگر خارجی به مشهد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲ شصت و شش هزار و ۱۷۵ گردشگر خارجی وارد مشهد شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۰۰۶۲۳
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، سیدجواد موسوی افزود: از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲  شصت و شش هزار و ۱۷۵ گردشگر خارجی وارد مشهد شده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار زائر خارجی از کشور عراق، ۵۰۰۰ نفر از کشور افغانستان و مابقی از سایر کشور‌ها بوده‌اند.

وی گفت: سفر‌های نوروزی به مشهد از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده، در ۱۳ و ۱۴ اسفند ظرفیت اقامتی مشهد ۸۰ درصد اشغال شده بود که در هیچ سالی در چنین روزی ظرفیت اقامتی مشهد به این اندازه تکمیل نشده بود

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی  افزود: این میزان از اشغال واحد‌های اقامتی در نیمه اسفند ماه نشان می‌دهد که برنامه زمان‌بندی سفر‌ها به خوبی توزیع شده است.

موسوی در خصوص میزان بازرسی‌ها از اماکن اقامتی گفت: تاکنون توسط ۱۶۰ بازرس ۴۸۰۰ مورد بازرسی داشته‌ایم که در این بازرسی‌ها ۴۹ واحد پلمب و ۶۰ میلیون تومان وجه به زائرانی که شکایت کرده بودند، برگشت داده شد.

وی با اشاره به استفاده از فرصت نوروز برای فروش محصولات صنایع دستی به گردشگران و مسافران  گفت: ۷۱۰ غرفه فروش صنایع دستی در بیش از ۵۰ پایگاه و در ۳۰ شهرستان استان فراهم کردیم تا هنرمندان صنایع دستی در این غرفه‌ها بتوانند محصولات خود را در کنار بازدید گردشگران از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی به فروش برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها