خبرهای داغ:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر خبر داد

توزیع ۶۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری در استان همدان

همدان-رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: همزمان با هفته منابع‌طبیعی و روز درختکاری ۶۰۰ هزار اصله نهال که در نهالستان قدس تولید شده، در سطح استان همدان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۶۷۰۹
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، جواد زنگنه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با هفته منابع‌طبیعی و روز درختکاری ۶۰۰ هزار اصله نهال که در نهالستان قدس تولید شده، در سطح استان همدان توزیع می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ هزار نهال گلدانی و ۳۰۰ هزار نهال صنوبر در نهالستان قدس ملایر به عنوان تنها نهالستان استان همدان، تولید و همزمان با هفته درختکاری توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهالستان قدس ملایر ظرفیت تولید یک میلیون اصله نهال را در سال دارد، افزود: این نهالستان پس از پیروزی انقلاب در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار ایجاد شد و سالانه با تولید یک میلیون اصله نهال، کل نیاز استان و حتی استان‌های همجوار را تامین می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر شعار امسال هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را «درخت برای زندگی؛ با هم بکاریم برای ایران سرسبز و ایران قوی» عنوان و بیان کرد: برنامه‌های هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفند همزمان با روز درختکاری آغاز و تا ۲۲ اسفند مصادف با بزرگداشت روز شهدا و تاسیس بنیاد شهید ادامه دارد.

وی نهال‌کاری در پایگاه هلال احمر گردنه زاغه، نهال‌کاری در اردوگاه فجر ملایر، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت در میعادگاه نماز جمعه، اجرای نهال‌کاری در مجموعه جاده سلامت روبروی تپه پدافند با مشارکت شهرداری و با حضور مسئولان و مشارکت مردم را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

زنگنه ادامه داد: همزمان با هفته منابع طبیعی عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری روستای پیرخداوردی در حوزه بابارئیس با اعتبار ۶ میلیارد ریال آغاز و پروژه‌های آبخیزداری در روستا‌های عشاق و دره چنار با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مساحت یک‌هزار و ۱۰۰ مترمکعب افتتاح می‌شود.

وی گفت: به منظور آغاز پویش مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» در کشور و گرامیداشت ۸ هزار شهید والامقام استان همدان، با مشارکت شهرداری، همیاران طبیعت و سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها، ۸ هزار اصله نهال در سطح ۶۰ هکتار به یاد ۸ هزار شهید استان همدان در جنگل ازندریان کاشته می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه همزمان با کاشت ۸ هزار نهال، از پویش مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» در این شهرستان نیز رونمایی می‌شود، افزود: در حاشیه این آئین ۲ خیابان در شهر ازندریان و روستای عشاق به نام جنگلبان نامگذاری می‌شود.

وی همچنین مراسم درختکاری بام ملایر، شرکت در مراسم پیاده‌روی به یاد یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام شهرستان ملایر از میدان دکتر بابک تا میدان دانشگاه آزاد اسلامی و همزمان کاشت درخت را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: ملایر به عنوان پایلوت تولید نهال، در پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت پیشگام است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار