مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب قم(ع) استان قم:

زنان در زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت رسالت تاریخی دارند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب قم(ع) استان قم گفت: زنان و بانوان درزمینهٔ سازی ظهور منجی عالم بشریت وظیفه‌دارند و باید با بصیرت، شناخت و آگاهی رسالت تاریخی خود را به نحو شایسته‌ای انجام دهند.
کد خبر: ۹۴۹۵۵۵۳
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

زنان در زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت رسالت تاریخی دارند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن اکبری روز دوشنبه در همایش بصیرتی و سیاسی فرماندهان بسیج استان قم  ، با اشاره به ویژگی‌های مختلف انسان‌ها در زندگی دنیا، بیان کرد: در بین روحیات و ویژگی‌های مختلف، یک گروه هستند که می‌توان از آنها به‌عنوان علمداران و یاوران دین الهی یادکرد.

وی خاطرنشان کرد: علم و معرفت به خداوند، معرفت به نفس، معرفت به تکالیف فردی و اجتماعی و دشمن‌شناسی جزو ویژگی مهم اصلی علمداران و یاوران دین الهی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب قم(ع) استان قم اظهار داشت: علمداران دین الهی منحصر در مردان نیست و یاری دین خدا و ارزش‌ها، مشترک بین زن و مرد است و بسیاری از زنان مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) گوی سبقت را از مردان ربوده و به الگوی تمام دوران و مخلوقات تبدیل‌شده‌اند.

حجت‌الاسلام اکبری اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) مصداق تمام و کمال یک انسان تکلیف مدار، مؤمنه و دشمن‌شناس بود؛ حضرت زهرا در موضوع دفاع از ولایت به دنبال تبیین واقعیت‌ها و ضرورت‌هایی بودند که در تمام دوران‌ها نیاز سعادت و عاقبت‌به‌خیری انسان است.

وی از دشمن‌شناسی بعنوان یکی از مؤلفه‌های مهم زندگی و تکالیف اجتماعی انسان‌ها یادکرد و اظهار داشت: قدم اول در دشمن‌شناسی این است که انسان از امکانات و نعمت‌هایی مانند چشم، قلب، زیبایی و غیره در مسیر درست استفاده کند؛ اگر از این نعمت‌ها در مسیر نادرست استفاده شود، اراده و درک بشر از حقایق و واقعیت‌ها تغییر می‌کند به‌نحوی‌که برابر ضروریات و واجبات دین ایستاده و حتی اولیای الهی را نیز به مسلخ می‌برد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب قم(ع) استان قم گفت: اگر از چشم، قلب، زیبایی، سلامتی و غیره در مسیر نادرست بکار برده شود، همین نعمت‌ها و ابزارها به دشمن انسان تبدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام اکبری بابیان اینکه علم به‌تنهایی نمی‌تواند انسان را به سعادت برساند، بیان داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران، شخصیت‌هایی بودند که به‌رغم داشتن تحصیلات حوزوی و دروس دینی در برابر ولایت و ارزش‌های دینی ایستادند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار