با حضور جانشین سپاه استان قم؛

آیین بزرگداشت روز مهندس برگزار شد

آیین بزرگداشت روز مهندس با حضور جانشین سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و مسوولان استانی با تقدیر از شماری از مهندسان نمونه در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۶۳۳
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

آیین بزرگداشت روز مهندس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،استاندار قم در بخشی از این آیین با تاکید بر ظرفیت‌های بالای معدنی این استان گفت: کم‌توجهی‌های گذشته به ظرفیت‌های معدنی قم باید جبران شود.

سید محمدتقی شاهچراغی بیان کرد: بروکسی‌های اداری و سلسله مراتب های ملی در کنار بی توجهی‌های بومی سبب شده تا استان قم با عقب ماندگی‌های زیادی در حوزه معدن روبرو شود.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌های دشمنان یکی از چالش‌های موجود کشور است ولی باید توجه داشت که استعدادها و رویش‌ها در سختی‌ها شکوفا می‌شود و این تحریم‌ها می‌تواند زمینه شکوفایی ظرفیت‌های مغفول مانده را فعال نماید.

آیین بزرگداشت روز مهندس برگزار شد

استاندار قم ادامه بیان داشت: برغم همه اقدامات انجام شده هنوز این استان در حوزه صنعت و کشاورزی با نقطه مطلوب خود فاصله دارد و از ظرفیت‌های موجود استفاده کاملی نشده است.

شاهچراغی با بیان اینکه با ظرفیت‌هایی که وجود دارد، آینده کشور بسیار روشن و درخشان است، تصریح کرد: نیاز مهم ایران به مدیران جهادی با عزم بالا برای تداوم پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف توسعه‌ای است.

توسعه صنعتی قم سازگار با مباحث زیست‌محیطی باشد

آیین بزرگداشت روز مهندس برگزار شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به برخی ویژگی‌های ذاتی و اقلیمی قم، گفت: توسعه صنعتی نباید به بهای از بین بردن هویت بومی این استان منجر شود؛ باید صنعتی شکل بگیرد که سازگار با محیط زیست و همراه با اشتغالزایی بالا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ادامه داد: مجموعه مدیریت باید تلاش کنند صنایعی را وارد استان کنند که کم آب‌بر بوده و کمترین بار محیط زیستی را داشته باشد.

وی اظهار داشت: قم برغم‌ اقلیم خشک و کم آب، در حوزه کشاورزی و تولیدات این بخش نمونه یک استان موفق است و توانسته بخش مهمی از ظرفیت‌های درونی خود را شکوفا کند.

ذوالنوری ادامه داد: جایگاه قم در حوزه کشاورزی با وجود فقر سرزمینی و کمبود استعداد کشاورزی، حاکی از تلاش شبانه روزی کشاورزان و فعالان این بخش است.

وی با بیان اینکه قم از نظر معدنی جزو استان‌های متوسط کشوری به شمار می رود، اظهار داشت: شرایط آب و هوایی، پوشش گیاهی ضعیف‌و نزدیکی به کانون‌های کرد و غبار سبب شده تا بهره‌برداری از معادن با حساسیت‌هایی همراه شود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: برای اینکه این طرح با روند درستی دنبال شود لازم است تا شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری‌های لازم را داشته باشند و نسبت به رعایت مقررات ملی ساختمان توجه لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به وجود گسل‌های بالا در حریم شهرهای کشور، تصریح کرد: اگر زلزله‌ای مشابه ترکیه در تهران رخ دهد بخاطر فرسودگی خانه‌ها، فرونشست زمین، تنگی معابر و غیره شاهد تلفات جانی فراوانی خواهیم بود.

ذوالنوری اظهار داشت: در حریم شهر قم مانند شهرک قدس، گسل‌های خطرناکی وجود دارد که باید حساسیت‌های لازم در شکل ساخت و سازها در آن مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: لازم است شماری از مهندسان ایرانی برای بررسی چند و چون زلزله اخیر ترکیه به این کشور اعزام شده و عوامل مهم در تخریب کامل و نیمه کاره ساختمانها را برای تجربه اندوزی و عبرت گیری در کشور، بکار بگیرند.

آیین بزرگداشت روز مهندس برگزار شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار