مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

جشنواره کارآفرینی ایثارگران برتر برگزار می‌شود/ جذب تیم‌های برتر توسط بنیاد شهید

کد خبر: ۹۴۹۴۱۶۲
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

جشنواره کارآفرینی ایثارگران برتر برگزار می‌شود/ جذب تیم‌های برتر توسط بنیاد شهید

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۴ و ۱۵ اسفندماه امسال جشنواره کارآفرینی ایثارگران برتر با حضور استان‌ها، کارآفرینان برتر و غیره به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده برای جامعه ایثارگری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علیرضا محمدی در گفت وگویی اظهار کرد: یکی از اولویت های ریاست بنیاد شهید موضوع اشتغال ایثارگران بوده و امروز در زمینه اشتغال و کارآفرینی نگاه به این است که به سمت اشتغال غیر دولتی و دانش بنیانی رویم.

وی ادامه داد: در زمینه اشتغال و کارآفرینی ایثارگری همه دستگاه ها باید نقش آفرینی کنند، چراکه این افراد روزی برای این ملت از جان خود گذشتند و باید برای آن‌ها گام های اساسی برداریم.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این صندوق در سال ۹۴ توسط هیات دولت با ۶ عضو اعضا هیات دولت شروع به کار کرد تا در زمینه مشاغل غیر دولتی، توسعه و تقویت فرصت های شغلی ایثارگران گام بردارد.

وی افزود: امسال بر خلاف سال های گذشته منابع به استانداران هر استان داده شده تا در زمینه اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اقدامات خوبی را انجام دهند و در این راستا ۱۸ بانک عامل تسهیلات قرض الحسنه را پرداخت می‌کنند.

محمدی بیان کرد: ما منابعی در صندوق توسعه ملی داریم؛ ۱۵ درصد منابع ریالی این صندوق برای ایثارگران است و ۶۷۵ میلیارد تومان منابع به ایثارگران تخصیص داده شده است که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما در حوزه اشتغال قصد داریم زیرساخت فناورانه را تقویت کنیم؛ سامانه‌ سجاکا را طراحی کرده ایم که ایثارگران برای دریافت تسهیلات می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و پیش بینی کرده ایم در اسفندماه رونمایی شود.

وی افزود: ما برای اینکه ترویج فرهنگ کار و تلاش را داشته باشیم، جشنواره کارآفرینی ایثارگران و نمایشگاه دستاوردهای ایثارگران را برای اولین بار برگزار خواهیم کرد که در آذرماه سال جاری دبیرخانه آن تشکیل شد و در زمان برگزاری ۴۴ غرفه خواهیم داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه جشنواره کارآفرینی ایثارگران برتر با حضور استان ها، کارآفرینان برتر و … برگزار می‌شود که اهداف پیش بینی شده برای جامعه ایثارگری را داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار