خبرهای داغ:
رییس دامپزشکی اسدآباد خبر داد

برگزاری اردوی جهادی ارائه خدمات رایگان دامپزشکی اسدآباد در دهه فجر

همدان-رییس دامپزشکی اسدآباد از برگزاری اردوی جهادی ارائه خدمات رایگان دامپزشکی اسدآباد به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر در روستاهای محروم شهرستان اسدآباد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۱۴۰۰
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین وثوقی کیا در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: امروزه جایگاه دامپزشکی در مسائل مختلف اجتماعی و امنیتی جامعه بر تمام افراد محرز شده و آحاد جامعه با وظایف دامپزشکی در تامین دام سالم و به تبع آن غذای سالم وحلال آشنا بوده واین مهم توانسته در پیشبرد اهداف شاخص دامپزشکی که همانا ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی است نقش بسزایی ایفاء کند.

وی بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم دست در دست هم در راستای ایجاد جامعه‌ای سالم از هرگونه بیماری و همچنین صنعتی پایدار و کارآمد در سطوح مختلف در مسیر خودکفایی ایران اسلامی گام برداریم.

رییس دامپزشکی اسدآباد عنوان کرد: به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اردوی جهادی ارائه خدمات رایگان با همکاری سپاه ناحیه شهرستان در روستاهای محروم شهرستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر خدمات ارائه شده به بهره برداران در اداره دامپزشکی رایگان صورت می‌گیرد ولی به مناسبت این ایام معاینات، نسخه نویسی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و انجام ضدعفونی، سم‌پاشی رایگان اماکن دامی، واکسیناسیون دام‌های سنگین و سبک علیه بیماری تب برفکی، واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل به صورت آشامیدنی  و انجام سنوگرافی به صورت رایگان در دستور کار قرار گرفته است.

وثوقی کیا در ادامه شهرستان اسدآباد را یکی از قطب‌های دامپروری و دامداری استان برشمرد و با اشاره به نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت جامعه افزود: مهم‌ترین وظیفه این مجموعه مبارزه با بیماری‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از آغاز اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل خبر داد و گفت: طرح ملی واکسیناسیون آشامیدنی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از توان بخش دولتی از ۱۲ بهمن همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی  ایران در سطح  تمامی واحدهای روستای شهرستان اسدآباد به تعداد ۷۶ هزار قطعه طیور بومی به صورت رایگان آغاز شده است.

رییس دامپزشکی اسدآباد خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به‌عنوان یکی از مجموعه اقدامات پدافند غیرعامل در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به رونق تولید و به‌منظور حفظ و حراست از سرمایه اندک روستائیان و کاهش خطر سرایت بیماری نیوکاسل به مرغداری‌های صنعتی در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات