برگی از تقویم شهدای آذربایجان/9؛

مرادیان و شاطریان شهدای بهمن سردرود، دوستانی که باهم به شهادت می رسند

تبریز- شهید علی اکبر مرادیان و شهید علی شاطری پس از مدت ها فعالیت انقلابی و پخش اعلامیه امام راحل عاقبت 26 بهمن 1357 در شهر سردرود مورد اصابت گلوله عمال پهلوی قرار می گیرند و به شهادت می رسند.
کد خبر: ۹۴۹۰۹۶۵
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ دهه فجر اوج شکوه ملتی است که مردان و زنان ایران اسلامی از کوچک و بزرگ، پیر و جوان در تبلور آن پا به پای هم آمدند و همراه و همدل با گذر از فراز و نشیب های روزگار در برابر طاغوت ایستادند.

مردمی که با صلابت خود کوه ها را به رشک واداشته و با لبیک به پیر مرادشان به جهانیان ثابت کردند که با نثار جان خویش پایبند همه ارزش های اسلامی و انقلابی هستند که امام خمینی(ره) آن را به تاسی از فرهنگ عاشورا به امت خویش آموخت که هرگز زیر لوای جور و ستم سرخم نكنند.

خبرگزاری بسیج به بهانه گرامیداشت یاد و خاطره این دلاور مردان و شيرزنان ایرانی، در وسع خود در این ماه برگی از تقویم زندگی شهدا را ورق می زند که در اعتلای انقلاب اسلامی با نثار خون خود، حیات دوباره به تاریخ پر افتخارمان بخشیدند.

شهید علی اکبر مرادیان سال 1331 در محله سنگستان سردرود در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و پس از طی دوران کودکی، در دبستان امید سردرود ثبت نام و اوقات فراغتش را در مزرعه به پدرش کمک می کرد تا اینکه با پایان دوره ابتدایی به کار قالیبافی مشغول شد.

وی دوره جوانی اش را همراه کار فرش، در هیئت های مذهبی و در مسجد امام حسین(ع) و حاج علی(امام خمینی) پشت سرگذاشت و ازدواج کرد ولی با این وجود همچنان در پخش اعلامیه و جنب و جوش تظاهرات حضوری جدی داشت تا اینکه 26 بهمن 57 با تعقب یکی از ماموران پاسگاه سردرود به همراه دوستش علی شاطری از ناحیه گلو زخمی و به شهادت رسید و پیکرش در مزارستان سردرود به خاک سپرده شد.

شهید علی شاطری 20 اردیبهشت 1341 در یک خانواده مذهبی و متوسط به دنیا آمد و پس از طی دوران کودکی به علت مشکلات مالی خانواده بیش از پایه دوم نتوانست به تحصیل خود ادامه دهد و به کار قالیبافی روی آورد.

با فعالیت در مسجد امام زاده سردرود، تظاهرات مردمی و پخش اعلامیه های امام در مساجد و مدارس سردرود دوره نوجوانی اش را پشت سرگذاشت تا اینکه 26 بهمن 57 همراه علی مرادیان کنار پل سردرود با تعقیب مامور پاسگاه زخمی و به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قبرستان سردرود به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات