به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد:

تجلیل از خانواده شهدای انقلاب اسلامی در مشهد

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تجلیل از خانواده شهدای مشهدی انقلاب اسلامی با عنوان «ایران استوار» در تالار همایش‌های مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۰۹۵۶
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در این جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تجلیل از خانواده شهدای مشهدی انقلاب اسلامی که با عنوان «ایران استوار» در تالار همایش‌های مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، گفت: ایثارگری در استان ما با ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز، سه هزار و ۳۹۶ آزاده و ۳۸۰ هزار خانواده شاهد و ایثارگر تحقق یافته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌زاده نامقی افزود: از این میان، ۱۷۱ شهید دوران انقلاب اسلامی و مبارزات سیاسی، اهالی استان هستند.

یوسف اسماعیل‌زاده معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد هم در این نشست گفت: اگر رشادت فرزندان شما نبود، ایران امروز در زمره هشت کشور برتر دارنده فناوری فضایی، پنج کشور برتر دارای فناوری ربات‌های انسان‌نما، سومین کشور دارنده فناوری نیروگاه‌های خورشیدی و دومین کشور دارنده فناوری نانو دارو‌ها نبود.

براساس اعلام بنیاد شهید، از سال ۱۳۴۲ تا پایان سال ۱۳۵۷ در مجموع ۱۷۱ نفر در جریان مبارزه با رژیم ستمشاهی در استان خراسان رضوی به شهادت رسیده اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار