نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری:

بختیاری ها یک جامعه عظیم، مومن، ایران دوست و انقلابی هستند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: جامعه بختیاری های کشور یک جامعه عظیم، به هم پیوسته، هوشیار، ایران دوست،انقلابی، مومن هستند.
کد خبر: ۹۴۹۰۶۵۰
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ عشایر استان چهارمحال و بختیاری سالروز تاریخی بیعت بختیاری ها در 20 بهمن 57 با حضرت امام خمینی(ره) را در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تحت عنوان ویژه برنامه‏ی«از جنس غیرت و بصیرت» گرامی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم با اشاره به تمجید مقام معظم رهبری از بختیاری ها و بیعت آنان با حضرت امام(رحمت الله علیه) و ثبت این روز بعنوان روز استان چهارمحال و بختیاری، گفت: چه بخواهند و نخواهند، روز 20 بهمن به نام بختیاری ها و روز استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

وی ، محتوای 20 بهمن را مهم دانست و افزود: همه تلاش ها برای محتوای این روز صورت می گیرد و محتوا همان فکر و فرهنگ است که در این معنا خودش را نشان داده است. محتوا بینش و دین مداری و عترت محوری است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: این محتوا برای تداوم انقلاب اسلامی یک مکتب است و برای رساندن پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی اش، راهش این است که هیچ گاه متعصبانه حرکت نکرده و حرکت جزیره ای و بخشی نگری نداشته باشیم.

وی، گفت: ارزش های دینی اصل است و ارزش های فکری و معنوی مهم است، نه ارزش های استانی و محلی و این شهر و آن شهر و این طایفه و آن طایفه. البته این ارزشها در جای خودش خوب است و این رسومات حد و حدود دارد؛ اما آنچه حد و حدود ندارد، ایستادگی پای ارزش های دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین تا پای جان خود و اهلبیتش و تکه تکه شدن و به اسارت رفتن خانواده اش پای ارزش ها ایستاد.

امام جمعه شهرکرد، گفت: نامگذاری این روز بعنوان روز استان چهارمحال و بختیاری متعلق به تنها این استان نیست، بلکه جامعه بختیاری های کشور که یک جامعه عظیم، به هم پیوسته، هوشیار، ایران دوست،انقلابی، مومن هستند و به این کار بختیاری و این محتوا می بالند.

وی برخی از محتواهای انقلاب اسلامی را برشمرد و با تأکید بر جلوگیری از تحریف آنها، گفت: یکی از عرصه هایی که دشمن به شدت در تلاش است که تحریف کند، این است که انقلاب از مکتب نشأت نگرفته و مکتب برای خودش و انقلاب هم چند نفر جمع شدند و شعارهایی دادند و عده ای را بیرون کردند و عده ای دیگر جای آنها را گرفتند، که این موضوع تحریف است و نور را ظلمت نشان دادن است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، انقلاب اسلامی را انفجار نور و نشأت گرفته از بعثت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دانست و صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را افتخار بنیانگذار این انقلاب دانست.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: شعار تک تک 11هزار شهید جامعه عشایری الله اکبر و حسین حسین بود. اگر غیر از بدانیم در حق شهدا جفا شده است بنابراین این انقلاب مکتبی است.

وی، با اشاره به اهمیت ایستادگی پای آرمانهای انقلاب، بر مقابله با تحریف دشمن و توطئه آنها برای تغییر ذهن جوانان و جداکردن آنها از انقلاب و معنویت تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: این امت راه نورانی را طی می کند تا کرامت و عزت را به جهانیان ببخشد. این ملت به عزت انسانی  و عزت جهانی رسیده و این عزت را به بشریت هدیه می دهد. زیر مکتب اسلام و عدالت زندگی کردن عزت است و کسی این عزت را نمی خواهد به ذلت تبدیل کند و دوباره چند مستشار آمریکایی بیایند و آنها را تحقیر کنند و وحشی بخوانند.

وی، افزود: دوران عزت ملت ایران و کرامت ملت ایران رسیده و کسی که 11هزار شهید داده اجازه نمی دهد این عزت کم رنگ شود و از بین برود. مردم خدمات را می بینند و البته ضعفهایی هم داریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با تأکید بر جبران کاستی ها و نارسایی در خدمت رسانی به عشایر، اظهار کرد: خدمات باید فراگیر شود که در بحمدالله در پرتو انقلاب اینها می شود.

وی، گفت: از ارزش های مهم انقلاب استکبار ستیزی است. انقلاب یک روز بدون استکبار ستیزی نمی تواند انقلاب باشد. انقلاب حقیقتش همراه مبارزه با استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، کوتاه آمدن بعضی ها مقابل استکبار را بدون نتیجه دانست و افزود: با ایستادن مسئولین مقابل استکبار در پناه رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب و در سایه همه مشکلات و تحریم ها داریم ماهواره به فضا پرتاب می کنیم. رتبه های بزرگ و جایگاه بلند و دستاوردهای علمی پیدا می کنیم.

وی، استکبارستیزی را فرهنگ مستمر این کشور دانست و شعار نه شرقی و نه غربی  را همیشگی عنوان کرد و افزود: غرب هم اگر ارزش های ما را بپذیرد و نخواهد ریشه ما را بزند، کاری به کارش نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، عدالت را هم از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ویژگی های انقلاب را نگذاریم جور دیگری جلوه دهند. تشکر می کنم که همچون 20 بهمن که پای ارزش ها ایستادید، الان هم پای انقلاب ایستاده اید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار